خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

لزوم راه اندازی سریع‌تر قطار شهری در پردیس/ وضعیت حمل و نقل دغدغه اصلی پردیس می‌شود

کد خبر : ۶۵۴۶۹۲

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با تحویل فازهای جدید مسکن مهر جمعیت شهرستان پردیس افزایش چشمگیری خواهد داشت که ضرورت تعجیل در راه اندازی قطار شهری را می طلبد.

محسن علیجانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و پردیس در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر وضعیت پیشبرد کار در احداث قطار شهری تهران پردیس گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان پردیس بدلیل مهاجرت‌ها و تحویل فازهای جدید مسکن مهر این شهرستان بزودی با افزایش جمعیت شهری بالایی روبرو خواهد شد که ضرورت تعجیل در راه اندازی طرح قطار شهری را می‌طلبد.

وی ضمن اعلام این خبر که پس از پیگیری‌های مجلس برای قطارحومه تهران منتظر اقدامات وزیر راه هستیم، گفت: نمایندگان مجلس به خصوص بنده به جد پیگیر اقدام سریع پروژه قطار شهری هستیم.

 وی در ادامه اظهار داشت : یکی از مسائل مهم استان تهران بحث حمل و نقل است و اگر ما بتوانیم قطار حومه ای ۱۵ شهرستان استان تهران به شهر تهران را راه اندازی کنیم، صرفه جویی بزرگی در مصرف سوخت، وقت و کاهش آلودگی هوای تهران کرده ایم.

این نماینده مجلس یادآور شد: روزانه ۴ میلیون نفر از شهرستان های اطراف وارد شهر تهران می شوند و طی ۲ سال آینده نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در پردیس مستقر می شوند که با این انفجار جمعیت شهری با پارکینگی از مسافران بین شهری در مسیر تهران- پردیس روبرو خواهیم شد.

علیجانی در ادامه از تدوین بسته حمل و نقل راهبردی با حضور استاندار تهران، شهردار تهران و نمایندگان مجلس خبر داد و افزود: باید مسائل و مشکلات شهر تهران را به صورت یک پکیج ببینیم، این شهر با مشکلاتی روبرو است که از نقاط مختلف به آن تحمیل می شود و نمی‌توان تنها با بودجه شورای شهر آن را برطرف کرد.0

علیجانی تاکید کرد: یکی از این مسائل راه اندازی هزار کیلومتری قطار حومه ای تهران است، که ۳ میلیارد یورو هزینه دارد و باید برای آن چاره ای اندیشید.

نماینده مردم تهران با تاکید بر افزایش چشمگیر پردیس پس از تحویل کامل پروژه های مسکن مهر گفت: بی شک مشکلات حمل و نقل و تردد میان شهری از مهمترین دغدغه ها خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز