خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

ساخت سد بیستون به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ قطار شهری کرمانشاه برای سرمایه‌گذاران جذابیتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۲۳۲

استاندار کرمانشاه گفت: ساخت سد بیستون حدود ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند امروز شنبه در شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: بخش خصوصی برای ساخت سد بیستون اعلام آمادگی کرده و برای اجرای سریع‌تر طرح، مکاتبات با وزارت نیرو به زودی انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه در این نشست در خصوص پروژه ملی قطار شهری کرمانشاه نیز گفت: ساخت قطار شهری ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با توجه به افزایش قیمت‌ها به نظر می‌رسد این مبلغ به ۸۵۰ میلیارد تومان برسد.

بازوند تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سهم دولت در ساخت قطار شهری توسط بخش خصوصی تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید کار جذب سرمایه گذار را انجام دهند، گفت: قطار شهری در کرمانشاه همچون مترو تهران جذابیت چندانی برای سرمایه گذاران ندارد.

استاندار کرمانشاه به ورود بخش خصوصی در پروژه‌های مربوط به آب اشاره کرد و گفت: باید پروژه‌هایی که در بخش آب توجیه اقتصادی دارند، به بخش خصوصی معرفی کنیم تا برای حضور در پروژه‌های بخش آب انگیزه داشته باشند.

بازوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه نباید ادارات دولتی استخر و هتل داری کنند، گفت: ادارات دولتی لیست خدمات رفاهی خود همچون استخر و مهمانسرا را به منظور ارائه به بخش خصوصی در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهند.

وی ادامه داد: هر دستگاهی باید کمیته واگذاری را تشکیل دهد تا به روند واگذاری پروژه‌ها و امکانات دولتی به بخش خصوصی با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: هر چقدر بتوانیم بار دولت را در خدمات دهی کم کنیم به طور قطع به نفع کشور و دولت خواهد بود.

بازوند با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نسبت به واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی مقاومت می‌کنند، گفت: در صورتی که ادارات دولتی مهمانسرا‌های خود را واگذار نکنند آن‌ها را قفل می‌کنیم تا دستگاه‌ها نیز از آن‌ها استفاده نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز