خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده خبر داد:

آغاز نصب یونیت‌های خورشیدی در واحدهای مسکونی و مزارع شرق اصفهان/ اختصاص آب به باغات برای جلوگیری از خشک شدن

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۹۱۰

استاندار اصفهان تاکید کرد: بحرانی‌ترین مسئله استان، موضوع آب است به طوری که در ۵۰ سال گذشته میزان ورودی زاینده‌روز از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب به تدریج کاهش یافته و به یک چهارم رسیده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: ۱۰۰ واحد مسکونی برای نصب یونیت های خورشیدی در شرق اصفهان شناسایی و بازدید فنی شده و از اواسط مرداد ماه نصب یونیت ها در این واحدها آغاز می شود که برای هر خانه ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: سال آبی جاری به دلایل مختلف از جمله خشکسالی پی در پی و کاهش بارش ها سالی استثنایی بوده است به طوری که میانگین بارش ها از میانگین میزان کمترین بارش های ماهانه در ۴۰ سال گذشته نیز کمتر بوده و امسال به میزان یک دوم سال گذشته بارش گزارش شده است.

استاندار اصفهان بحرانی ترین مسئله ی استان را موضوع آب خواند و اظهار داشت: این مشکل نه تنها در امسال بلکه در دو دهه اخیر خود را نشان داده است بطوری که در ۵۰ سال گذشته میزان ورودی زاینده روز از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب به تدریج کاهش یافته و به یک چهارم رسیده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه با این روند نمی توان انتظار معجزه داشت، تصریح کرد: مطمئنا این روند نزولی ادامه خواهد داشت و باید تدابیر لازم برای ده سال آینده از امروز بکارگرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات مثبت مدیران استان در کنترل شرایط خاطرنشان کرد: میزان خسارات و خشکسالی و... به حدی است که بیش از توان مدیران و منابع و اعتبارات می باشد که نارضایتی مردم و کشاورزان را در پی داشته است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه به کشاورزان اطمینان داده شد که در هر صورت آب به باغات خواهد رسید، ابراز داشت: کشاورزان به قول مدیران اعتماد کردند و در این راستا شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان تلاش های زیادی را به انجام رساندندکه در نهایت آب شرب شهرستان های مسیر از منابع دیگر تامین و چاه های آب شرب شهرستان ها در اختیار باغات قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش قیمت تانکرهای حمل آب بیان کرد: اگر مردم به یکدیگر رحم نکنند مورد رحم خداوند هم قرار نخواهند گرفت و با متخلفان در این زمینه برخورد لازم صورت گرفت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خشکی باغات زحمات ۴۰ ساله ی باغداران و تنها سرمایه ی آن ها را نابود خواهد کرد، عنوان کرد: با پیشنهادی که به مرکز و شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود ارسال گردید، امیدواریم با فراهم نمودن سازوکارهای اجرایی در سریعترین زمان ممکن این کارها اجرایی شود و خسارات به حداقل برسد.

مهرعلیزاده با اشاره به پایین آمدن سطح چاه های کشاورزان شمال اصفهان گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است که با بازسازی قنوات و چاه‌ها و ... تا اندازه ای مشکلات این منطقه برطرف گردد.

وی به اجرای طرح اشتغال جایگزین برای کشاورزان شرق اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح ایجاد ۶۳ هزار شغل با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح نصب یونیت های انرژی خورشیدی در واحدهای مسکونی و مزارع شرق اصفهان تصریح کرد: در فاز اول ۲ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده ست که تاکنون ۱۰۰ واحد شناسایی و بازدید فنی شده و ازاواسط مرداد ماه نصب یونیت ها در این واحدها آغاز و برای هر خانه ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه این طرح ماهانه حدود ۷۰۰ هزار تومان درآمد برای کشاورزان در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که بتوانیم کمک معیشتی را نیز به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی پرداخت نماییم.

وی به طرح ایجاد اشتغال پایدار مربوط به روستاها و عشایر اشاره کرد و ابراز داشت: از ۱۲۴ میلیارد تومان سهمیه ی استان اصفهان تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان جذب شده است و امیدواریم که تا پایان شهریور ماه، اصفهان به جایگاه بالایی در جذب این تسهیلات دست یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز