خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در تبریز:

خاموشی‌ها را به حداقل می‌رسانیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۴۹۳

وزیر نیرو تاکید کرد که این وزارتخانه در تلاش برای به حداقل رساندن خاموش‌ها است.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح 103 طرح برق منطقه‌ای آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق  تبریز گفت: با توجه به اینکه تابستان امسال با افزایش دما در ایران، منطقه و جهان همراه است، مصرف انرژی به شدت در حال افزایش بوده که در این زمینه وزارت نیرو با تمام توان برای کاهش خاموشی‌ها وارد عرصه شده و توانسته زمان برگشت واحدهای از مدار خارج شده را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

وی اظهار داشت: هم اکنون تمامی واحدهای تحت پوشش وزارت نیرو در بخش انرژی با تمام توان و آمادگی فعالند و تلاش بر مدیریت افزایش چهار تا پنج هزار مگاواتی مصرف برق است.

اردکانیان با بیان اینکه به‌دلیل پایداری دمای هوا ناچار به اعمال خاموشی ها در کشور هستیم، گفت: تلاش داریم ضمن ارتقای آمادگی واحدها، با برنامه ریزی دقیق خاموشی‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با اظهار امیدواری به اینکه در روزهای آتی خاموشی‌ها به اتمام برسد، گفت: این امر جز با کمک مردم در مدیریت مصرف برق ممکن نخواهد شد.

وزیر نیرو از تدوین برنامه جدید وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی‌ها در تابستان سال‌آینده خبر داد و اظهار داشت: در این رابطه برنامه‌ای دقیق و تفصیلی برای پیک مصرف برق سال 98 را از دو هفته قبل آغاز کرده‌ایم تا چهار تا پنج هزار مگاوات افزایش مصرف برق در کشور جبران شده و این میزان انرژی به شبکه برق کشور اضافه شود.

اردکانیان اعتبار مورد نیاز برای اجرای برنامه فوق را 15 هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در این راستا بخش خصوصی باید مشارکت کرده و وزارت نیرو را در اجرای طرح های خود یاری کند.

وی، باقی ماندن 20 درصد از نیروگاه های برق کشور در دست وزارت نیرو را از سیاست های اولویت دار دولت عنوان کرد و گفت: بقیه نیروگاه ها باید توسط بخش خصوصی اداره شود و وزارت نیرو تنها وظیفه نظارت و تنظیم کننده روابط را برعهده خواهد داشت.

وزیر نیرو با بیان اینکه تولید یکهزار مگاوات تا پایان سالجاری جزو اهداف این وزارتخانه است، اظهار داشت: این رقم در پایان دولت دوازدهم به چهار هزار مگاوات افزایش پیدا می کند.

اردکانیان با اشاره به وضعیت نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در آذربایجان‌شرقی، از آغاز به کار این نیروگاه تا سال 1398 خبر داد و اعلام کرد: این نیروگاه بدون مشارمت طرف های خارجی و به طور کامل توسط ایران ساخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز