خبرگزاری کار ایران

اختصاص نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه‌ها ی اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۱۰۰

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت:پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداریها به کتابخانه ها بر اساس قانون پیش بینی شده و باید تمام شهرداری ها از این قانون تبعیت کنند.

به گزارش ایلنا، مسعود امامی یگانه در جلسه مشترک با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: در سال‌های اخیر با گسترش فضای مجازی کتابخانه ها و کتابخوانی تا حدودی رنگ باخته اما با برنامه ریزی های مناسب باید سرانه کتابخوانی در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برخی از شهرداری‌ها از پرداخت نیم درصد درآمد بصورت مستمر امتناع می کنند افزود: مسئله تجهیز کتابخانه ها و افزایش سرانه کتابخوانی می تواند از محل پرداخت شهرداری ها تامین شود و باید در این راستا نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

امامی یگانه افزود: در کشورهای توسعه یافته که خود صاحب تکنولوژی و عامل صدور بسته‌های الکترونیکی هستند هیچ وقت از کتاب و کتابخوانی فاصله نمی‌گیرند .

وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها در استان افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های مشارکتی را با همکاری مردم ، شهرداری‌ها و سایر سمن‌ها و ادارات برگزار کند تا مشکلات موجود احصا و در راستای رفع آن تلاش شود.

مسعود امامی یگانه افزود: شهرداری ها باید در راستای کمک به اقدامات   فرهنگی و حل مشکلات کتابخانه ها اهتمام نمایند.

وی افزود: شهرداری ها باید موضوع کتاب و وضعیت کتابخانه ها را جز اولویت های اصلی خود قرار دهند تا این نهاد عمومی به عنوان یک مجموعه فرهنگی در سطح شهرها به مسایل مختلف تاثیرگذار باشند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل افزود:البته برخی از شهرداری ها با محدودیت های مالی موجود ، اقدامات خوبی در شهرهای خود انجام داده  و برخی نیز به دلایلی در این حوزه نتوانسته اند در حد انتظار ظاهر شوند.

امامی یگانه ادامه داد: بابرگزاری جلسات مشترک در آینده نزدیک مشکلات کتابخانه ها در شهرهای مختلف احصا و تا حد توان برای حل و فصل این مشکلات توسط شهرداری ها اقدام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز