خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

غفلت‌های گذشته به بخش گردشگری اردبیل جبران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۱۲

استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌شود تا غفلت های گذشته به بخش گردشگری استان جبران شده و از هر فرصت گرانبها برای این منظور استفاده شود.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در مراسم گرامیداشت روز شیخ صفی الدین اردبیلی با اشاره به اینکه گردشگری به خاطر ویژگی‌های کم نظیر این استان از اصلی‌ترین بخش‌های توسعه منطقه است، گفت: مقدمات معرفی اردبیل به عنوان آزمونه (پایلوت) گردشگری ایران فراهم شده است.

وی افزود: با معرفی استان اردبیل به عنوان آزمونه گردشگری در ایران تمام کارهای مربوط به این حوزه در منطقه به شکل موثر، کارشناسانه و مسئولانه اجرا خواهد شد.

بهنام جو به اقدام های انجام شده در چند سال اخیر در حوزه گردشگری استان اردبیل اشاره و یادآوری کرد: افزایش تعداد پیست های اسکی از یک مورد به سه مورد، انعقاد موافقتنامه از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای اعزام اساتید و متخصصان آب درمانی پزشکی از کشورهای همسایه به اردبیل به منظور ارائه برنامه های آموزشی در این بخش و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دایمی صنایع دستی در سال آینده از جمله اقدام های شاخص در این زمینه است.

وی همچنین از ایجاد هتل اسکول برای اولین بار در شهر سیاحتی سرعین استان اردبیل در ماه آینده خبر داد و افزود: در این مکان در زمینه گردشگری و هتلداری به علاقه مندان آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

وی به زیرساخت‌های لازم برای شکوفایی بخش گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر توسعه راه‌های ارتباطی زمینی و هوایی مناسب، بهره برداری از طرح راه آهن سراسری اردبیل تا پایان دولت تدبیر و امید به این مهم کمک موثر خواهد کرد.

بهنام جو رونق دادن به ورود و اقامت گردشگران در فصول سرد سال به اردبیل را نیز از جمله برنامه های در حال انجام برای شکوفایی حوزه گردشگری استان ذکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز