خبرگزاری کار ایران

واکنش معاون بازاریابی ذوب آهن به سخنان معاون وزیر راه:

عدم اطلاع مسئولان وزارت راه از تحویل ریل تولیدی به راه‌آهن جای تعجب دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۸۷۸

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان گفت: اولین محموله ریل در خرداد ماه سال جاری تحویل راه‌آهن شد که به نظر می‌رسد معاون وزیر راه و شهرسازی اطلاعات موثق و دقیقی در خصوص این موضوع دریافت نکرده باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، احسان دشتیانه در واکنش به ادعای معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور مبنی بر عدم تحویل ریل از سوی ذوب‌آهن به این وزارتخانه افزود: محموله دوم نیز در حال تولید است که به محض اعلام آمادگی حمل توسط راه‌آهن، تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: خط تولید ریل ملی در آبان ماه 1395 با حضور معاون اول رئیس جمهور با قابلیت تولید انواع ریل های مورد نیاز راه آهن و مترو از جمله  U33، UIC54 و UIC60 افتتاح و اولین قرارداد فروش ریل بین ذوب آهن اصفهان و شرکت راه آهن برای 40000 تن ریل U33 منعقد شد که اولین محموله ریل در خردادماه سال جاری با حضور مدیرعامل ذوب آهن و مدیرکل راه آهن استان اصفهان تحویل راه آهن و اخبار مربوطه در رسانه ها و جراید کشور منتشر شد. محموله دوم نیز در حال تولید می باشد که به محض اعلام آمادگی حمل توسط راه آهن، تحویل خواهد شد لذا به نظر می رسد خادمی اطلاعات موثق و دقیقی در خصوص این موضوع دریافت نکرده باشند و این اظهار نظر ایشان جای تعجب دارد.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: همانگونه که شرکت زیر ساخت و سایر خریداران ریل از شرکت های خارجی به دلیل مشخص بودن سفارش ملزم به پرداخت پیش پرداخت و تأمین ضمانت های لازم در خصوص پرداخت ارزی می باشند؛ در خصوص خرید داخلی نیز همین مراحل وجود دارد. در حالی‌که شرکت زیر ساخت در سال گذشته، درخواست خرید ریل از ذوب آهن به صورت اعتباری و انجام تأمین مالی از طرف ذوب آهن را مطرح کردند و به‌رغم شرایط یک طرفه درخواست مذکور،  ذوب آهن به این شرکت قیمت و شرایط فروش را اعلام کرد و از سال گذشته تا کنون منتظر دریافت پاسخ شرکت زیر ساخت هستیم.

وی با اشاره به اینکه این رویکرد شرکت زیر ساخت در حالی است که مجموع ریل واراداتی به کشور در سال های 95 و 96 و همزمان با بهره برداری از خط تولید ریل ملی در حدود 350000 تن بوده تصریح کرد: این میزان با واردات ریل در7 سال ماقبل آن برابری می کند و طبق اطلاعات ما انبارهای شرکت راه آهن و حتی گمرکات کشور مملو از ریل های وارداتی در این دو سال است که این موضوع با اعلام معطل بودن پروژه ها برای تأمین ریل در تناقض است.

دشتیانه در خصوص کیفیت ریل های وارداتی اذعان داشت: در این مورد نیز مباحث زیادی مطرح است که ورود سازمان های مسئول و مقایسه شرایط کیفی ریل های تولید ذوب آهن اصفهان با ریل های وارداتی می تواند این موضوع را روشن کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز