خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

پیشرفت ۸۰ درصدی راه‌آهن فیروزان - کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۸۳۸

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۸۰ درصدی راه‌آهن فیروزان - کرمانشاه خبرداد.

به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه به طول ۱۱۰ کیلومتر با هدف اتصال این استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و از شهر‌های زاگرس و بیستون عبور می‌کند.

وی افزود: عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه شامل ۵ میلیون و ۱۴۵ کیلومترمربع خاک‌ریزی و ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۶۴ هزار مترمکعب پی‌کنی و ۴۲۰ هزار مترمکعب بالاست بوده و خط اصلی پروژه به طول کامل ریل‌گذاری شده است. همچنین میزان وزن ریل بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن و تعداد تراورس به کار رفته شده ۱۹۰ هزار عدد است.

خادمی یادآور شد: در این طرح ۴ ایستگاه با مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۹ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۳۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع از ساختمان و ۷۲۲ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰۰ متر پل و ۳ هزار متر تونل در این پروژه ساخته شده است، گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به عملیات اجرایی راه‌آهن همدان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر باهدف اتصال استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۴ آغاز شد.

در این پروژه که از شهر‌های رباط کریم، نوبران و فامنین عبور می‌کند تاکنون بالغ‌ بر ۵ هزار و ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

معاون راه و شهرسازی افزود: عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری این پروژه تا همدان به اتمام رسیده و ساختمان ایستگاه آن در حال احداث است. در این طرح ۴ ایستگاه به مساحت ۴۰ هزار و ۱۲۴ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع از ساختمان و ۵۹۰ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده و همچنین برای احداث این خط ریلی ۱۶۵۰ متر پل نیز اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز