خبرگزاری کار ایران

در اصفهان رخ داد؛

عروس خانه‌های ایران طعمه حریق شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۸۷۳

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کاشان از آتش‌سوزی در بخشی از خانه تاریخی طباطبایی های کاشان خبرداد.

به گزارش ایلنا، روح الله فدایی با اشاره به اینکه با حضور به موقع آتش‌نشانی این آتش‌سوزی مهار شد، گفت: در این حادثه انبار فوقانی و راه پله پشت بام این خانه تاریخی دچار سوختگی شده و کارشناسان مشغول بررسی علت این حادثه هستند.

 فدایی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی هیچ خسارتی به بخش‌های اصلی خانه تاریخی طباطبایی‌ها وارد نشده، افزود: در این حادثه تجهیزات اداری، کابل های برق، قاب عکس و بروشورهای تبلیغاتی که در این انبار نگهداری می‌شد در آتش سوخت.

سید مهدی رضوی‌زاده مدیر حوزه گردشگری شهرداری کاشان هم با بیان اینکه این انبار بدون هرگونه تزئینات و گچ‌بری است گفت: این حادثه برای بازدید گردشگران از این خانه تاریخی اختلالی ایجاد نکرده و گردشگران می‌توانند از عروس خانه‌های ایرانی بازدید کنند.

خانه تاریخی طباطبایی‌ها که به عروس خانه‌های ایرانی معروف است را حاج سید جعفر طباطبایی از بازرگانان نطنزی مقیم کاشان در نیمه دوم سده ۱۳ هجری در محله سلطان امیر احمد احداث کرده است.

معمار سازنده آن استاد علی مریم کاشانی بوده وگچ بری و نقاشی‌های آن به وسیله شاگردان میرزا ابوالحسن صنیع الملک غفاری کاشانی و زیر نظر وی انجام شده‌است.

خانه تاریخی طباطبایی ها به شماره 1504 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز