خبرگزاری کار ایران

کیو نوروانتو در اراک مطرح کرد:

آمادگی فنلاند برای همکاری مشترک زیست محیطی با ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۰۰۶

سفیر فنلاند گفت: این کشور آمادگی همکاری با ایران و استان مرکزی در حوزه مسائل زیست‌محیطی را دارد.

به گزارش ایلنا از اراک، کیو نوروانتو سفیر فنلاند در ایران امروز در سفری یک‌روزه به استان مرکزی در اراک، گفت: فنلاند در زمینه انرژی‌های پاک، تصفیه آب و بهبود شرایط زیست محیطی توان مطلوبی دارد.

وی بیان کرد: این کشور خواستار تقویت همکاری اقتصادی دوجانبه با ایران است و به همین منظور در سفر به استان مرکزی قابلیت‌های صنعتی و تولیدی بازدید می‌شود و انعقاد قرارداد با یک تولید کننده اراک در حوزه انرژی دنبال خواهد شد.

سفیر فنلاند در ایران ادامه داد: تقویت مناسبات تجاری دوجانبه ایران و فنلاند به‌ویژه بهره‌گیری از فناوری حوزه نفت و گاز از اهدافی است که می تواند در زمینه ایجاد اشتغال جدید تاثیرگذار باشد.

نورانتو گفت: استان مرکزی ظرفیتی شناخته شده در حوزه صنعت ایران دارد و تلاش می‌شود در راستای توسعه روابط تجاری انعقاد قراردادهای دیگر در مزیت‌های تولیدی این استان به صورت تخصصی دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: این استان در زمینه دانش فنی و مهندسی، کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری توانمند است و امید می‌رود همکاری خوبی در بخش های مختلف بین این استان و فنلاند برقرار شود.

سعید فرخی افزود: بخشی از واحدهای مادر تخصصی و پیمانکاری کلان صنعتی ایران در استان مرکزی فعالیت دارند و این استان زیرساخت‌های قوی در تولید و صادرات دارد و از تقویت روابط تجاری دوجانبه با فنلاند استقبال می‌کند.

دیدار با سید علی آقازاده استاندار مرکزی، عقد قرارداد تجاری با شرکت شایان برق اراک در زمینه تولید چراغ‌های ضد انفجار، بازدید از شرکت شایان برق و دیدار با فعالان تجاری و اقتصادی استان مرکزی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سفر یک روزه سفیر فنلاند به اراک است.

فنلاند از کشورهای حوزه اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا است که پایتخت آن هلسینکی است و پنج میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز