خبرگزاری کار ایران

عضو ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان:

مسائل زیست محیطی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۶۶۷

عضو ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان گفت: مسائل زیست محیطی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید فرید موسوی در نشست مشترک کاندیداهای ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان، فعالان و سمن‌های زیست محیطی گفت: هویت ما میراث فرهنگی و محیط زیست ما امانت آیندگان است. من از دیار آذربایجان آمده‌ام که امروز با مشکلات محیط زیستی بسیاری روبرو است و دیگر در آن خبری از سرسبزی و رونق کشاورزی روزهای کودکی‌ام نمی‌بینم.

وی با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه و مشکل گردوغبار در استان‌های غربی کشور اظهار کرد: مسائل محیط زیستی یک تهدید ملی است. لحظه‌ای تصور کنید که یک طوفان، نمک‌های دریاچه ارومیه را به مناطق اطراف بپاشد و خواهیم دید که در این شرایط چه فجایعی رخ خواهد داد.

این عضو ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان تصریح کرد: من با این آگاهی و دردکشیدگی پا به عرصه گذاشته‌ام و به عنوان حامی محیط زیست فریاد مطالبه‌گر فعالان محیط زیست خواهم بود.

موسوی گفت: در این چند روز نیز به صورت جدی پیگیر مطالبات محیط زیستی تشکل‌ها بوده‌ام و کمپین‌ها و میثاق‌نامه‌های آن‌ها را امضا کردم و در تدوین برنامه محیط زیستی ائتلاف اصلاح طلبان نیز به صورت جدی مشارکت کردم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل بحث حمایت مردمی در حوزه محیط زیست و میراث فرهنگی است زیرا تا زمانی که مطالبات محیط زیستی به جامعه منتقل نشود و عمومیت نداشته باشد نمایندگان نیز نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند. گاهی شاهدیم که به دلیل ناآگاهی و مشکلات معیشتی بحث‌های محیط زیستی نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان برخی اقدامات غیرمحیط زیستی در مجلس‌های پیشین همچون حمایت نکردن از سمن‌های محیط زیستی و کاهش بودجه سازمان محیط زیست گفت: باتوجه به تخصصم حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست را در اولویت‌قرار دادم که اگر توفیق حضور در مجلس  پیدا کنم به آن جامعه عمل می‌پوشانم.

موسوی در پایان تاکید کرد: باید توجه کنیم که عدم حضور یک، دو یا سه نفر از ائتلاف می‌تواند منجر به عدم تحقق برنامه‌های زیست محیطی شود زیرا ما همه با هم همپیمان شدیم که این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز