خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری :

توریسم «پرنده نگری» از قابلیت های سرمایه‌گذاری اردبیل است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۳۵

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: توریسم پرنده نگری در مجاورت تالاب‌های اردبیل از قابلیت های سرمایه گذاری این استان است.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: به دلیل تعدد تالاب‌های استان می توان تورهای پرنده‌نگری، ماهی گیری و جنگل نوردی دایر کرد.

وی افزود: در اغلب تالاب‌های استان از جمله میل مغان، شورابیل می‌وان تورهای پرنده نگری را برنامه ریزی کرده و زمینه بازدید گردشگران را از جاذبه های طبیعی فراهم ساخت.

وی با اذعان به اینکه اقلیم اردبیل موجب شده سالانه شاهد مهاجرت فصلی برخی پرندگان کمیاب به استان باشیم، اضافه کرد: چنین امکانی باید مورد توجه دفاتر خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در مجاورت تالاب‌ها می توان تاسیسات گردشگری از جمله اقامتگاه‌ها و کلبه‌های جنگلی دایر کرد که در خصوص احداث و بهره برداری اداره کل میراث فرهنگی استان از طرح های جدید استقبال و حمایت می‌کند.

به گفته فلاحی همچنین تورهای طبیعت‌گردی می توانند برنامه‌های پرنده‌نگری را در طبیعت گردی خود همراه کرده و زمینه معرفی جاذبه‌های طبیعی استان را تقویت کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز