خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خبر داد:

دستگیری خواستگار ناکام/ مجرم دختر مورد علاقه‌اش را به قتل تهدید کرده بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۷۷۱

رئیس پلیس فتا انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری فردی در این استان خبر داد که پس از خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش و شنیدن جواب رد او را به قتل تهدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: به دنبال شکایت زنی جوان مبنی بر هتک حیثیت وی در فضای مجازی و تهدید قتل بررسی پرونده در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: زن شاکی در اظهارات خود عنوان کرد فرد ناشناسی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تهدید قتل و ارسال مطالب کذب و توهین‌آمیز علیه وی کرده که این موضوع موجب به مخاطره افتادن آبرویش شده است. 

کریمی ادامه داد: پس از طرح این شکایت موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با انجام تحقیقات و استفاده از شگردهای پلیسی، متهم شناسایی و به مرکز پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتای کرمانشاه یادآور شد: متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ای بود اما در مواجه با اسناد و مدارک جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا لب به اعتراف گشوده و عنوان کرد قبلا خواستگار این زن بوده که پس از شنیدن جواب رد از وی تصمیم به انتقام گرفته است. 

وی تصریح کرد: این متهم در ادامه تحقیقات گفت اولین کاری که به ذهنش رسیده ارسال مطالب کذب همراه با توهین و افترا و تهدید به قتل در شبکه‌های اجتماعی است. 

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: هرگونه رفتار مجرمانه در فضای مجازی با هر قصد و نیتی که باشد جرم است و خاطی باید در برابر قانون پاسخگو باشد. 

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: به هیچ عنوان نباید از امکانات فضای مجازی برای اخاذی تهدید و هتک حیثیت دیگران استفاده کرد و نباید به دنبال این بود که شکست‌های فضای حقیقی را با اعمال مجرمانه در فضای مجازی جبران کرد.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را با سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت سایبری اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز