خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبرداد:

آزاد راه همدان - بیستون احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۶۰۳

استاندار کرمانشاه از احداث آزاد راه همدان- بیستون خبرداد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی افزود: این آزاد راه از اولین پلیس عوارضی همدان به سمت ساوه شروع می‌شود و پس از گذشتن از کنار شهر همدان، اسدآباد و کنگاور به پلیس راه بیستون کرمانشاه ختم خواهد شد.
 
وی اعتبار این پروژه را 28 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی 30 درصد و بخش خصوصی 70 درصد تامین اعتبار این پروژه را تامین خواهند کرد.
 
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: براساس قرارداد امضا شده بین بخش خصوصی و دولت این آزاد راه پس از احداث به مدت 20 سال در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و تعمیر و نگهداری از آن نیز بر عهده بخش خصوصی است.
 
بازوند افزود: پیش از این نیز اجرای آزاد راه پلیس راه بیستون تا حمیل نیز با اعتباری بالغ بر 11 هزار و 280 میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد.
 
وی گفت: در حال حاضر هم به منظور اجرای آزاد راه کرمانشاه به خسروی نیز در حال رایزنی با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران هستیم.
 
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید ظرفیت‌های راکد استان را احیا کنیم، گفت: برنامه احیا واحدهای اقتصادی تملک شده توسط بانک‌ها تنظیم و این واحدها هرچه زودتر باید احیا شوند.
 
بازوند با بیان اینکه احیا واحدها می‌تواند فروش به بخش خصوصی یا سرمایه گذاری توسط هلدینگ ها باشد، گفت: واگذاری‌ها به بخش خصوصی باید حتما منجر به احیا واحد شود.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت با نگاه ویژه‌ای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند و به نتیجه خواهد رساند، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه‌های نیمه کاره که امکان واگذاری دارند را به بخش خصوصی واگذار کنند.
 
این مقام عالی استان ادامه داد: به دلیل اهمیت اقتصاد مقاومتی و برای پیش‌برد راهبردهای اقتصاد مقاومتی جلسات را باید به صورت ویژه پی‌گیری کرد.
 
استاندار کرمانشاه به سرعت بخشیدن طرح سد بیستون تاکید کرد و افزود: اگر سد بیستون درست نشود 10 سال دیگر حدود پنج هزار نفر از افرادی که شغل آنها وابسته به آب است، عملا بیکار خواهند شد.
 
بازوند گفت: دستگاه‌ها، پروژه‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی اثرگذار را به ما اعلام کنند که ما طی نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهوری ارجاع کنیم و توضیح دهیم که این پروژه‌ها می‌تواند رفع کننده مشکلات این استان باشند چرا که پروژه‌های اثرگذار را خود ما بهتر تشخیص می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز