خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد:

سرطان روده بزرگ؛ سرطان شایع ایران در آینده/50 درصد سرطان‌ها قابل درمان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۹۵

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، سرطان روده بزرگ را شایع ترین سرطان در آینده ایران اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، رضا ملک‌زاده گفت: در سال ۹۴ حدود ۱۱۳ هزار مورد سرطان در کشور گزارش شده است و این عدد در سال ۹۷ به مراتب بیشتر است.

وی افزود: سرطان معده در آقایان و سرطان سینه در خانم‌های ایرانی از درجه بالایی برخوردار هستند و در تمام استان‌ها موارد سرطان گزارش شده است؛ به طور مثال در شمال غرب ایران، سرطان معده بیشتر شیوع داشته و در جنوب ایران سرطان پروستات و روده بزرگ بیشتر گزارش شده است.
 
ملک زاده با بیان اینکه مصرف دخانیات ۳۰ درصد از علل ابتلا به سرطان‌ها را به خود اختصاص داده است، افزود: علت دوم سرطان در ایران چاقی است که ناشی از پرخوری و عدم تحرک است و برای پیشگیری از بروز سرطان، باید پرخوری و عدم تحرک را کنار گذاشت .در حالی که ۹۰ درصد مردم ایران تحرک بدنی کافی نداشته و ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ایران یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند.
 
وی یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمتر از ۲۰ درصد علل ابتلا به سرطان‌ها، عوامل عفونی نظیر بیماری هپاتیت B. است که منجر به سرطان کبد می‌شود و خوشبختانه سرطان کبد در ایران بیماری نادری است و جزو ده سرطان شایع در ایران محسوب نمی‌شود.
 
ملک زاده تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک واکسن سرطان دهانه رحم در کشور تولید و عرضه شود.
سونامی سرطان روده بزرگ در راه ایران است.
 
وی با بیان اینکه آمار ابتلا به سرطان روده بزرگ در ایران رو به افزایش است، افزود: چاقی، پرخوری، مصرف زیاد گوشت، دیابت و کبد چرب از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد سرطان روده بزرگ در بیمار می‌شوند و پیش بینی می‌شود که این نوع بیماری در آینده به سرطان شایعی در ایران تبدیل خواهد شد.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت در پایان اعلام کرد: نزدیک به ۵۰ درصد سرطان‌ها را می‌توان به خوبی درمان کرد به طوری که بیمار بتواند ۵ تا ۱۰ سال بدون برگشت سرطان سالم زندگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز