خبرگزاری کار ایران

کیوان محمدی:

کسانی که منافع ملی و عمومی را نادیده می‌گیرند همانند مین جنگی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۷۶۷

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان گفت: امروز کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بسیجی عرصه اقتصادی‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، دوازدهمین همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان گیلان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاون پژوهشی دانشگاه گیلان و کارآفرینان استانی در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

در این همایش رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان در سخنانی ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای همه فعالان عرصه کار و رفاه اجتماعی، کسانی را که با سرمایه‌گذاری خود برای تولید و ایجاد اشتغال تلاش می‌کنند را "سرداران بسیجی" کشور خطاب کرد و گفت: امروز کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، بسیجی عرصه اقتصادی‌اند. آنها کسانی هستند که می‌توانستند با سرمایه خود از کشور خارج شوند اما با شجاعت در کشور ماندند و در جهت ایجاد اشتغال تلاش کردند که این مهم جای تقدیر فراوان دارد.

کیوان محمدی ادامه داد: اگر منافع و امنیت ملی ما دیروز توسط بسیجیان جان برکف و شهدای و جانبازان گرانقدر تأمین شده، امروز  به فعالیت‌های اقتصادی شما عزیزان بستگی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با تأکید بر لزوم درست‌کاری و صداقت در همه امور، به سخنان یکی از سخنرانان همایش که اکثر مدیران دولتی را به مین تشبیه کرده بود اشاره کرد و گفت: همه کسانی که منافع و امنیت ملی و عمومی را نادیده می‌گیرند همانند مین جنگی هستند. خواه بخش خصوصی، تعاونی و یا دولتی باشد.

وی افزود: اگر مدیری به شایستگی کارش را انجام ندهد و به هر شکل انحرافی عمل کند و در انجام وظایف کوتاهی کند یا بخش‌خصوصی با احتکار و کم‌فروشی به نفع منافع شخصی عمل کند همچون مین است که موجب انفجار جامعه خواهد شد.

محمدی با انتقاد از وضعیت کنونی بازار ارز تصریح کرد: مدیران(چه خصوصی و چه دولتی) هیچ‌وقت دنبال له‌کردن مردم نبوده و نیستند. بلکه مین آنهایی هستند که بدون هیچ دلیل و بدون آن‌که طی سال گذشته نه تحریم و یا اتفاق خاصی رخ داده باشد، اقدام به افزایش نرخ دلار کرده‌اند. مین آنهایی هستند که برای 800 میلیارد دلار درآمد نفتی کشور پاسخی ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان‌ با بیان اینکه زبان علم و زندگی دانشگاهی با زبان اجتماعی در برخی موارد متفاوت است، ادامه داد: برخی مسائل از لحاظ علمی درست است. به‌عنوان نمونه جامعه از کار یک برداشت و علم برداشت دیگری دارد. در تعریف بین‌المللی کسی که یک ساعت در هفته کار می‌کند کارگر است اما این تعریف به تأمین معیشت مردم منجر نمی‌شود.

محمّدی گفت: شعار استضعاف‌گرایی اگر منجر به ارتقای زندگی آنها نشود بیش از یک شعار مبتذل و پوچ چیزی نیست. باید به تولیدکنندگان و نخبگان جامعه احترام بگذاریم و امکانات را در اختیار کسانی که منافع کشور برای‌شان مهم است قرار دهیم. اگر این اتفاق رخ دهد دهک‌های پایین جامعه هم بهره خواهند برد.

وی با تأکید بر اینکه برای یک مدیر افتخار آن است که به واسطه حل مشکلات مردم مورد تقدیر قرار بگیرد اضافه کرد: از مدیران بخش دولتی و خصوصی تقاضا دارم با همکاری یکدیگر مشکلات را ببنیند و درصدد رفع معضلات زندگی مردم برآیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز