خبرگزاری کار ایران

شهردار ارومیه عنوان کرد:

شهروند درجه یک و دو نداریم/ برای توسعه متوازن شهر ارومیه تلاش می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۶۸

شهردار ارومیه با بیان اینکه شهروند درجه یک و دو نداریم، گفت: هدف اساسی برنامه توسعه ای شهر ارومیه، توسعه متوازن شهر بدور از هرگونه تعصبات قومیتی و سیاسی است.

به گزارش ایلنا، محمد حضرت پور در دیدار با جوانان منتخب سازمان‌های مردم نهاد و نخبه استان آذربایجان غربی افزود: توقع از جوانان امروز بسیار فراتر رفته است و این جوانان هستند که باید روحیه مطالبه‌گری خود را حفظ کرده و برای آینده کشور بکار گیرند.

شهردار ارومیه ضمن انتقاد از هجمه های سنگین در مورد عدم توسعه فرهنگی توسط مجموعه شهرداری گفت: کشور باید دارای برنامه منظم مدون باشد و در سطح شهر شهرداری تنها متولی فرهنگی نیست که انتظار کار فرهنگی در حد یک وزارت خانه را از این نهاد عمومی دولتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن بیش از نیمی از برنامه مدون توسعه ای شهر ارومیه به جوانان استان گفت: شاید اگر امروز افت سیستم اداری با ردیف بودجه های متفاوت نبود خیلی بیشتر به برنامه توسعه ای ارومیه دست پیدا می کردیم، ولی تا به امروز شهرداری ارومیه در سند راهبردی 1400 بیش از نیمی از مسیر را پیموده است.

وی افزود: سند راهبردی ارومیه باید بدون وابستگی هیچ جریان سیاسی و اداری تعریف شود؛ هدف اساسی این برنامه در جامعه شهری توسعه متوازن شهر ارومیه بدور از هرگونه تعصبات قومیتی است.

حضرت پور در مورد میانگین سنی مدیران شهرداری ارومیه افزود: شهرداری ارومیه امروز جزو جوان ترین مجموعه های شهری در ایران است که مدیران آن میانگین سنی کمتر از 40 سال دارند.

شهردار ارومیه وظایف سازمان های مردم نهاد را خطیر و سنگین دانست و بیان کرد: نیازهای فرهنگی جامعه باید از طریق سازمان های مردم نهاد به جامعه تزریق شود. آموزش شغلی و همگرایی قومیتی،توسعه فرهنگ ایثار وشهادت نیز در سایه سازمان های مردم نهاد به وقوع خواهد پیوست.

این مقام مسئول مردمی بودن سازمان های مردم نهاد را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم اعتماد زیادی به این سازمان های مردم نهاد دارند و کارهای فرهنگی همواره با تکرار خستگی ناپذیر این مجموعه به فرهنگ عمومی تبدیل می شوند.

شهرداری ارومیه در خاتمه و با تاکید بر اینکه شهروند درجه یک و دو نداریم و همه شهروندان برابرند و این نگاه از سیره پیامبر اکرم (ص) به ما رسیده افزود: امنیت کنونی ایران مدیون شهیدان از همه اقوام و مذاهب ایران است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز