خبرگزاری کار ایران

برای نهمین روز متوالی صورت گرفت؛

ادامه اعتراضات بازاریان بانه/ رایزنی برای حل مشکل با مسئولان دولتی

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۷۴۵

اعتراض بازاریان بانه به محدودیت های اعمال شده در وضعیت کسب و کار خود در حالی وارد نهمین روز خود شده که رایزنی‌های نمایندگان و معتمدین بازار برای حل مشکلات با مسئولان دولتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراضات بازاریان بانه با وجود گذشت 9 روز همچنان ادامه دارد. امروز بیش از نود درصد کسبه شهرستان بانه با وجود حضور در محل کار خود از باز کردن مغازه ها خودداری کردند و حاضر به باز کردن قفل مغازه ها نشدند.

این اعتراضات در حالی از سوی کسبه بانه پیگیری می شود که روز گذشته تعدادی از کسبه و معتمدین بازار، روحانیون شهرستان های بانه، مریوان و سقز در محل استانداری شهرستان سنندج با بهمن مرادنیا استاندار کردستان برای حل مشکل تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه معتمدین بازاری این سه شهرستان مشکلات خود را با استاندار مطرح کردند و همچنین درخواست‌هایی در خصوص بازارهای مرزی و چگونگی وارد کردن کالاهای خارجی را با وی درمیان گذاشتند.

یک فعال اقتصادی که در جلسه روز گذشته با استاندار کردستان حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مسائل مطرح شده در این نشست گفت: استاندار کردستان در جلسه ای که چند روز پیش در تهران برگزار شد، مشکلات مرزی این استان نظیر تخفیفات گمرکی و معافیت مالیاتی را  برای حل مشکل بازاریان مرزی  این استان را مطرح کرده است.

این فعال اقتصادی گفت: با ایجاد گمرک در منطقه مرزی سیرانبند و وارد کردن کالا از طریق گمرک، سودی برای بازاریان بانه ندارد چرا که عمده فعالیت این کسبه به صورت خرید عمده نبوده و بخش اعظم کالاهای وارداتی از کشورهای ترکیه، عراق و ... شامل خریدهای جزئی می شود.

وی تصریح کرد: فعالیت بازار بانه را نمی توان با مرزهای جنوبی و تاجران بزرگ جنوب کشور مقایسه کرد چرا که میزان سرمایه این دو منطقه با یکدیگر قابل مقایسه نیست و عمده فعالیت بازار بانه بسیار محدود و در چارچوب سرمایه گذاری اندک صورت می گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدوارم با تدبیر مسئولان وزارت کشور، استاندار و فرمانداری بانه به گونه ای تصمیم گیری سود که کسبه بازار نیز در ادامه کسب و کار خود متضرر نشوند و در شغلی که سالهاست از طریق آن امرار معاش می کنند، دچار مشکلات معیشتی نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز