خبرگزاری کار ایران

واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از عراق و افغانستان ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۰۹۴

ا ابلاغ گمرک، واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از عراق و افغانستان ، ممنوع شد.

به گزارش ایلنا، گمرک ایران در ابلاغیه ای واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از عراق و افغانستان ممنوع شد. متن این ابلاغیه به این شرح است:

گمرکات اجرایی:

ضمن ارسال نامه شماره ۹۶.۲۱۰.۴۱۱۶ مورخ ۹۶.۲.۳ اداره کل مقررات صادرات و واردات در ارتباط با ممنوعیت واردات قراضه آهن و ضایعات فلزی از کشورهای عراق و افغانستان خواهشمند است دستور فرمایید در این خصوص بر اساس مفاد نامه فوق الذکر اقدام شود.

تاکید می گردد ترخیص کالاهای موصوف از مبدا کشورهای عراق و افغانستان به هر صورت اکیدا ممنوع می باشد.

علی معقولی

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه

پیش از این علی علی آبادی فراهانی، مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت در نامه ای به معقولی، خواستار ممنوعیت واردات شده بود. متن نامه مذکور به این شرح است:

جناب آقای معقولی

مدیرکل محترم مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه-گمرک ج. ا. ایران

بازگشت به نامه شماره ۹۶.۲۴۵۶۲ مورخ ۱۳۹۶.۱.۲۹ موضوع نامه شماره ۲۲۰۳.۹۵.۲۰۵۷.۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶.۱.۱۵ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همانطور که مستحضرید واردات قراضه های آهنی و ضایعات فلزی از کشور عراق و افغانستان مطابق نامه شماره ۴۲۵۸/م/خ/ص مورخ ۱۳۹۲.۱۱.۲۸ این دفتر ممنوع اعلام گردیده است.

بنابراین با توجه به حساسیت بسیار بالای موضوع به دلیل آلودگی های اینگونه قراضه فلزات به مواد شیمیایی و تشعشعات هسته ای خطرناک همچنین وجود مواد منفجره عمل نکرده دستور فرمایید مجددا موضوع را به صورت تاکیدی به گمرکات اجرایی ابلاغ نموده و از نتیجه اقدامات به عمل آمده این دفتر را مطلع نمایند.

علی علی آبادی فراهانی

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز