خبرگزاری کار ایران

نجفی:

مشکلی در روند پروژه‌های راهسازی استان البرز وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۴۷۴

استاندار البرز گفت: اقدامات سال گذشته نویدبخش چشم‌اندازی روشن برای البرز است اما مردم همچنان مشکلات زیادی دارند که باید برای خدمت، تلاش بیشتر کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در شورای مدیران استان با اشاره به اینکه توفیقات استان حاصل کار و تلاش جمعی بوده، افزود: اگر این تلاش ها نبود آمار و ارقامی که با توفیقاتی بزرگی نیز همراه بوده، امروز محقق نمی شد.

وی ادامه داد: اگر به عملکردها افتخار می کنیم به معنی حل مشکلات نیست، مردم مشکلات زیاد دارند و باید در سال جدید تلاش ها را بیشتر کنید.

استاندار البرز گفت: کارهای بزرگ و عظیمی در استان در حال شکل گیری است که در این راستا مسئولیت خطیری بر دوش معاونان و مدیران استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بدون لطف الهی کاری شکل نمی گیرد، افزود: اگر صادقانه، مخلصانه و اخلاق مدارانه کار نکنیم، عنایت خداوند از ما سلب می شود از این رو باید چنین رویکردی در این استان نهادینه شود.

استاندار گفت: طرح گزارش عملکردها خوب است اما این به معنای این امر نیست که مشکلی وجود ندارد، ما همه مشکلات مردم را هنوز حل نکرده ایم اما در این مدت نیز شرایط مناسبی را با جدیت فراهم کرده ایم.

نجفی با بیان اینکه نباید به ارباب رجوع بی مهری کرد، گفت: مردم سرمایه های اجتماعی هستند و اگر آنها را از دست بدهیم دیگر موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اشراف کامل در انتخاب و انتصاب افراد در پست های مختلف دارم چراکه وقت بسیاری صرف شناخت آنها کرده ام بیان کرد: مدیران باید نسبت به توقعات، شناخت داشته باشند و این امر باعث می شود که وقت ما کمتر در این زمینه صرف شود.

استاندارگفت: همواره خودم را از قرار گرفتن در حواشی تغییر مدیریتی دور نگه داشتم و مطلقا به دنبال حاشیه نیستم و با کار و صداقت و درستی باید حقانیت خود را اثبات کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه از بدو ورود وقت خود را صرف حواشی و توجه به آن نکردم گفت: با توجه به اینکه عمده مشکلات کشور و دغدغه مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهوری در حوزه اشتغال است از این رو بخش زیادی از انرژی ما در استان مصروف اشتغالزایی شد.

نجفی با اشاره به فضای همدلی و هم افزایی برای تحقق برنامه ها گفت: بر این اساس با توجه به نگاه تمامی ارکان نظام و دولت به البرز، باید اهتمام ویژه ای برای برآورده کردن توقعات مردم وجود داشته باشد.

استاندار ادامه داد: عدم صداقت و درستی برای من قابل قبول نیست و افراد در جایگاه های مختلف باید خود زمینه ساز ایجاد اعتماد باشند.

استاندارالبرز همچنین با تاکید بر اینکه در خدمت به مردم خط کشی و طبقه بندی های جناحی نداریم، تصریح کرد: برای تحقق اهداف و برنامه های دولت نیازمند مدیرانی همسو با سیاست های کلان دولت هستیم ولی درصدد خط کشی و جدا کردن افراد با تفکرات مختلف نخواهیم بود.

نجفی در محور دیگری با اشاره به بحث شعار سال نیز گفت: در دو بخش اقتصادی و اشتغال نیز با عنایت خداوند موفق بوده ایم و توفیقاتی که حاصل شد فراتر از انتظارات بود.

وی با بیان اینکه در بخش های عمرانی استان پیگیری های جدی وجود دارد، افزود: توقعاتی که در استان و کشور فراهم شده است، نگهداری جایگاه کنونی و توقعات استان است وبا فضایی که دولت به استان داده باید نهایت بهره مندی را داشته باشیم.

استاندار به رقابت تنگاتنگ استان ها در ارتقا جایگاه های اشتغال و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: شرایط ما برای حفظ این جایگاه سخت تر شده و به طور قطع انگیزه مدیران برای همراهی با این سیر بیشتر خواهد شد.

نجفی با اشاره به اینکه در راستای شعار سال خرید کالای داخلی و استفاده از فرصت های اقتصادی تاکید می شود، گفت: خرید کالای داخلی باید در اولویت باشد و خرید خارجی جدیدی که مشابه آن در داخل وجود دارد نباید صورت گیرد.

وی ادامه داد: وظایف فرمانداران تعیین شده است و مسایل با جدیت دنبال می شود.

استاندار ادامه داد: سرمایه گذاران بخش خصوصی را باید بیشتر حمایت کنیم، هر چند مشکلات عدیده ای وجود دارد اما نباید شرایط را سخت تر کرد.

وی با تاکید بر اشتغال بانوان افزود: دیدارهای مردمی نباید در ادارات کل و معاونت ها تعطیل شود.

استاندار البرز بیان کرد: سفر اعضای کابینه به استان بسیار اثر بخش است و در بحث مسایل دانش بنیان، باید بسیار کار شود.

نجفی در بخش دیگری با تاکید بر لزوم پاسخگویی مناسب به نامه های وارده و تسریع در آن بیان کرد: نباید ارباب رجوع را پاسکاری  کرد، اگر کاری بلحاظ قانونی امکان اجرا ندارد بصورت شفاف اعلام شود نه اینکه مردم سرگردان بمانند.

وی افزود: وقتی مسولیتی را قبول کردیم نباید اکراه کنیم و کار خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

استاندار البرز با بیان اینکه باید با تعامل و رفاقت و در عین حال با حفظ حاکمیت و اقتدار، کارهای خود را انجام دهیم، گفت: این روند در حالی تجربه می شود که روز گذشته در جریان دیدار نوروزی مسولان ارشد قضایی استان این همراهی را بی نظیر عنوان کردند.

نجفی ادامه داد: دستگاه ها و ادارات کل استان با حفظ احترام و تعامل، اجرای تکالیف قانونی  و سلامت کار در عین اقتدار، بدون تعلل کار کنند.

وی با تاکید بر لزوم نظم و انضباط  از سوی مدیران و کارکنان افزود: مدیران استانداری باید منظم ترین افراد باشند و جلسات بدون خروجی را نباید تشکیل دهیم.

وی گفت: استانداری، پیشانی استان است و نگاه همه به آن است و مدیران استانداری و فرمانداران باید در حوزه اجرای شعار سال پیگیری و نظارت داشته باشند.

استاندار بر لزوم حمایت از صاحبان صنایع تاکید کرد و گفت: اتفاقات خوبی در استان در حال وقوع است و گره کوری در آزاد راه ها و طرح ها و پروژه ها نداریم.

نجفی بیان کرد:عده ای تصور می کردند با ایران هراسی می توانند کاسبی کنند ولی به واقع در عمل اینگونه نبوده است.

نماینده عالی دولت در استان همچنین گفت:  اتفاقات خوبی طی یک سال آینده در آزاد راه های استان اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: حساسیت کار ما بالا است و باید در عمل حقانیت کار خود را ثابت کنیم و کار خودش را نشان می دهد.

استاندارالبرز بر ضرورت ارز آوری از سوی دانشگاه ها تاکید و بیان کرد: باید بخش اعظم اشتغال استان را با تقویت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان ایجاد کرد.

نجفی گفت: در بحث حوزه  مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا اتفاقات خوبی در استان افتاده است.

استاندار در بخش دیگری بر ضرورت تداوم در دیدارها با خانواده های معظم شهدا تاکید کرد و افزود: ما مدیون شهدا و امام شهدا هستیم و این سرکشی ها باید تداوم داشته باشند.

وی عنوان کرد: بخشی از مطالبات در حوزه بانوان، اشتغال جوانان، آسیب های اجتماعی و... باید پیگیری شود.

استاندار البرز همچنین با اشاره به برنامه های حوزه امور اجتماعی عنوان کرد: 700 تا 900 هزار نفر حاشیه نشین در استان ساکن هستند که هر چند بخشی در حیطه برنامه های عمرانی است اما از منظر اجتماعی نیز برنامه های گسترده ای در دست اقدام قرار دارد و به موازات آن در مدیریت امور شهری نیز بازسازی این روند پیگیری می شود.

وی افزود: در اجرای تمامی طرح ها پدافند غیر عامل باید علمی و عملی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار با بیان اینکه امسال شعار ما روستای بدون بیکار است، گفت: کار سختی داریم و با توجه به علاقمندی هایی که در معاونت روستایی نهاد ریاست جمهوری وجود دارد باید جهشی شتابان در این زمینه داشته باشیم و فرمانداران نیز بدون عذر پای کار باشند.

در پایان این نشست معاونان و مدیران کل استانداری گزارش عملکرد خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز