خبرگزاری کار ایران

نجفی در جمع فعالان خصوصی مطرح کرد:

ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد کشور/ تکمیل حرکت رشد اقتصادی با راه اندازی پایانه صادراتی البرز

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۰۲۹

استاندار با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در بهبود توسعه اقتصاد، گفت: راه اندازی پایانه صادراتی البرز، تکمیل کننده حرکت‌های موثر رشد اقتصادی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جریان دیدار نوروزی با جمعی از فعالان بخش‌خصوصی و اقتصادی در محل اتاق بازرگانی گفت: در 6 ماه دوم سال گذشته شرایط بسیار مطلوبی را در استان شاهد بودیم و با وجود مشکلاتی که وجود دارد بر اساس امکانات موجود، استان جایگاه خوبی دارد.

استاندار گفت: در رونق تولید، اشتغالزایی، فضای کسب و کار نیز شاهد همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها هستیم و‌ جا دارد از همراهی قوه قضاییه، نیروی انتظامی، نمایندگان مردم در مجلس و سایر مسئولان که به خدمتگزاران خود در دولت و نظام کمک می کنند، قدردانی کنم.

وی ادامه داد: استان البرز در این مدت توانست از رتبه بیست و نهم در فضای کسب و کار به جایگاه هشتم در کشور برسد لذا کاری که در استان شروع شده تدام خواهد داشت اما از اتاق بازرگانی هم که متولی بخش خصوصی است نیز انتظار داریم که همراهی خود را ادامه دهد.

نجفی بیان کرد: لازم است حضور مستمر در جلسات کارشناسی و تخصصی، به دور از نشست های کلیشه ای و شعاری در فضایی از امید با طرح ایده ها و طرح های نو و بدیع باشد.

استاندار در ادامه بر ضرورت جذب سرمایه گذاران نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در نظام دیپلماسی سیاسی بین المللی فراهم شده این بخش باید بیشتر تقویت شود چراکه بسیاری از مشکلات با همراهی و کمک بخش خصوصی برطرف می شود.

استاندار با تاکید بر ضرورت چابک‌سازی بخش خصوصی و حضور مستمر در نمایشگاه های صادراتی گفت: راه اندازی پایانه صادراتی در استان نیز تکمیل کننده حرکت های موثری برای رشد اقتصادی خواهد بود.

وی بیان کرد: ستاد راهبردی استان نیز تشکیل شده و با بهره مندی از حضور بخش خصوصی و دانشگاه ها انتظار می رود مطالبات این حوزه پیگیری شود.

استاندار ادامه داد: عمده تقاضا امروز در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است و استان آماده است تا در این بخش ها ظرفیت های خود را تکمیل کند.

وی با تاکید بر لزوم ترتیب  دیدار و پیوند با هیات های خارجی بیان کرد: انتظار می رود مدیران صادراتی در قالب تشکل ها، اجرای کار را در عمل به انجام رسانند.

نجفی با عنوان اینکه در تلاش هستیم تا موانع رفع شود، بیان کرد: امید می رود با حمایت بخش خصوصی از سدها گذر کنیم  و موانع نیز کوتاه شود.

وی تصریح کرد: بارها تاکید داشته ام که باید از بخش خصوصی حمایت شود و تمام امکانات نیز باید برای تسهیل گری در این بخش فراهم شود.

نجفی گفت: اگر در اجرای طرح ها و برنامه ها هم موانع قانونی وجود دارد از طریق لایحه به مجلس پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز