خبرگزاری کار ایران

نجفی:

همه برای تحقق "حمایت از کالای ایرانی" وظیفه داریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۲۱۱

استاندار البرز تاکید کرد: مدیران ارشد عزم خود را «حمایت از کالای ایرانی» و رونق تولید و اشتغال در استان تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در دیدار با مدیران و مسئولان استان البرز ضمن قدردانی از اعضای شورای تامین و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مسئولان برای حضور در گردهمایی نوروزی، افزود: هدف این جلسه، دیدار و خداقوت بابت عملکرد سال گذشته مدیران و تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی و آرمان های امام شهدا و بازخوانی و مرور منویات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی شان است.

نماینده عالی دولت در استان همچنین خاطرنشان کرد: هدف دیگر آن است که بازخوانی بر فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات مبسوط و کامل ایشان داشته باشیم که عموما در اولین دیدار هر ساله در کنار ضریح امام رضا(ع) خطاب به مردم و زائران و جمعی از مسئولان دارند و بار دیگر با تورقی بر نکات این مهم ؛اعلام میثاق و آمادگی داشته باشیم.

*پرونده دید و بازدیدهای نوروزی مدیران در البرز بسته شد

استاندارالبرز ادامه داد: هدف این دیدار پایان دید و بازدیدهای مسئولان در ایام نوروز است، اگر چه بنده در روز دوم سال جدید نیز اولین نشست فرمانداران استان را داشتیم و بحث های مفصلی را در رابطه با رویکرد استان در این بخش و کارهایی که فرمانداران به عنوان فرماندهان ستاد اقتصاد مقاومتی باید داشته باشند؛ مورد اشاره قرار داده ایم.

نجفی گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و دولت محترم تکالیف همه را مشخص کردند و همه ملزم هستیم در آن بخش حرکت کنیم.

وی افزود: با رویکردی که در مدیران و فرمانداران می بینم، قطعا خروجی عملکردهای مدیران استان فراتر از گذشته خواهد رفت.

*شاخص سنی فرمانداران در البرز، 8 سال جوان تر شده است

استاندار البرز همچنین در ادامه با اشاره به منویات و تذکرات مقام معظم رهبری در رابطه با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان بیان کرد: در این راستا، سن فرمانداران در استان تقریبا 8 سال جوان تر از سال 96 شده با حرکت های که اخیرا شکل گرفته، امیدواریم در استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در کشور از این ظرفیت در هر دو بخش بهره مند شویم.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری این بوده که به جوانان باید اعتماد کنیم و از این کار چیزی از دست نمی دهیم.

وی افزود: این مهم در شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی و در جریان سخنرانی ها با مردم هم بارها مطرح شده است و مدیران ادارات کل و روسای سازمان های موظف هستند در این مسیر حرکت کننند.

استاندار البرز با تاکید بر لزوم اجرای همگانی و تحقق شعار سال، در این زمینه بیان کرد: در بحث شعار سال نیز ما موظف هستیم در این سال عملیاتی تر حرکت کنیم؛ اگر چه از سال گذشته هم در این بخش فعالیت جدی را در 6 ماهه دوم سال گذشته آغاز کرده بودیم و استان نیز در بحث اشتغال و رفع موانع تولید و فضای کسب و کار از جایگاه بیست و نهم به رتبه هشتم ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: در بحث اشتغال نیز 158درصد بیش از سهم تعیین شده از سوی دولت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اشتغال در سامانه رصد ثبت شده که بیش از 90 درصد آن نیز در نیمه دوم اتفاق افتاده است و هیچ کدام از این آمارها نیز مربوط به استان نیست و از مجاری ملی اعلام می شود.

استاندار البرز ادامه داد: تاکید ما در سال جدید کار، کار و کار بیشتر است و رسالتی ویژه در این بخش داریم.

وی افزود: در جلسه فرمانداران نیز بر تشکیل اولین جلسه ستاد راهبردی استان تاکید شد و اعضا نیز مشخص شدند؛ ضمن اینکه با همان تلاش سال گذشته باید دنبال موضوع باشند و در این رابطه ستاد راهبردی نیز نظارت خواهد داشت و از دیوان محاسبات هم استفاده خواهم کرد و از ظرفیت بخش تولید و صنعت استفاده خواهد شد.

استاندار البرز با بیان اینکه 150 برند ملی در استان مستقر است که همگی قابل رقابت در منطقه هستند؛ گفت: توفیقاتی که مردم و کارآفرینان داشته اند باید رصد و احیا شود؛ ما هیچ نیازی به تامین اقلام و کالاها از خارج نداریم و اجازه نمی دهم موردی وارد این استان شود.

وی افزود: در این بخش فرمانداران و مدیران کل و شهرداران و شوراها باید در تامین نیازهای زیر ساختی از تولیدات داخل استفاده کنند و ما هم نظارت خواهیم داشت.

نجفی در رابطه با وضعیت اشتغال استان نیز گفت: شرایط استان در بحث اشتغال بهتر شده اما کافی نیست؛ کار ما نیز سخت تر شده است؛ روزی جزو استان آخر در اشتغال بودیم اما امروز جزو 10 استان پرکار و اشتغال زا هستیم و به رتبه بیست و دوم بیکاری در کشور رسیده ایم.

*هدف البرز رسیدن به 5 استان برتر و 10 استان بهتر در کشور است

نجفی با اشاره به تلاش های استان برای ارتقا و بهبود شاخص های کمی و کیفی گفت: در همه ابعاد البرز می تواند جزو 5 استان برتر باشد؛ هدف ما نیز این است که استان البرز در شاخص های برتر جزو 5 استان اول و در بخش بهترین ها نیز برای رسیدن به 10 استان بهتر در کشور تلاش کند؛ در این رابطه نیز باید چابک تر، توانمندتر و شجاعانه تر حرکت کنیم و همیشه قدردان مردم عزیز باشیم.

*برای شنیدن دغدغه های مردم وقت بگذارید

استاندار البرز با بیان اینکه باید به مردم به عنوان سرمایه ملی نگاه کنیم افزود: گاهی شنیدن حرف های مردم بار بزرگی را از دوش آنها برمی دارد بنابراین در این زمینه نیز باید برای مردم وقت گذاشت.

*ستاد تسهیلات سفر ایام نوروز پای کار بود

نجفی با قدردانی از اعضای ستاد سفر که در همه ایام نوروز در عرصه خدمت به گردشگران و مسافران حاضر بودند؛ افزود: مدیریت بحران استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروهای امدادی و خدماتی، اورژانس، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و پلیس راه در کنار همکاران استانداری حضوری فعال در تسهیلات سفر نوروزی داشتند.

وی با اشاره به افزایش حجم سفرها و ترددهای نوروزی از محورهای مواصلاتی البرز افزود: نسبت به سالهای قبل حجم ترددهای در سطح استان و کشور افزایش پیدا کرده است و ستاد تسهیلات سفر فرصت خوبی را فراهم کرد تا مسافران با آرامش سفری ایمن را تجربه کنند.

نجفی همچنین با تاکید بر تاسی از تاکیدات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال بیان کرد: خطاب فرمایش مقام معظم رهبری به همه بوده است و مردم و همه قوا برای تحقق شعار سال، وظیفه دارند. ما دولتمردان نیز سکان دار این امر مهم هستیم و باید با رغبت بیشتر در این بخش حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز