خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین خبر داد ؛

تبدیل قزوین به مقصد بزرگ گردشگری کشور / بازدید 15هزار نفر از موزه مردم‌شناسی قجر / اشغال صددرصدی تخت های مسافری استان در نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۵۱۱

نخستین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی توانست علاوه بر نشاط، شادابی و تقویت انسجام فرهنگی اقوام مختلف، تعداد گردشگران نوروزی قزوین را 38 درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری قزوین، علی صفری با اعلام این مطلب گفت:مدیریت شهری در نوروز امسال تلاش کرده تا شهری شاداب را برای حضور گردشگران و شهروندان قزوینی فراهم کند از این رو برنامه‌ریزی برای ایجاد نشاط اجتماعی و رونق گردشگری  از رویکردهای جدی شورا وشهرداری است و همین باعث شده تا تلاش کنیم که قزوین را به یکی از مقاصد بزرگ گردشگری در کشور تبدیل کنیم.  

صفری بابیان اینکه در حوزه منظری شهری مجموعه مدیریت شهری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته عمل کرده است، ادامه داد: از آن جمله می‌توان به نصب المان‌های متعدد و زیبا در نقاط مختلف شهری، ایجاد پیاده راه فرهنگی در سبزه‌میدان اشاره کرد که خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سیاست‌های مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد: اقدامات لازم جهت پذیرایی از مسافران نوروزی برنامه‌ریزی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به استقبال از مسافران نوروزی و معرفی شهر قزوین، آماده‌سازی برخی از اماکن جهت اسکان موقت مسافران نوروزی، هماهنگی با مساجد جهت باز بودن درب مساجد جهت پذیرش گردشگران نوروزی اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها و خدمات نوروزی گفت: ارائه تسهیلات حمل‌ونقل رایگان قزوین گردی برای مسافران نوروزی و برگزاری تورهای رایگان گردشگری از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری است که به‌طورقطع نقش مؤثری در جذب گردشگر دارد.

صفری خبر داد: 14 هزار و 659 گردشگر داخلی و خارجی از اول عید نوروز تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد 25 درصدی داشته است.

وی بیان کرد: استقبال بی‌نظیر و حضور گسترده گردشگران خارجی و داخلی در شهر قزوین، مسئولیت مدیریت شهری و متولیان حوزه گردشگری را چندین برابر نمود، تا بتوانیم در حوزه تأمین زیرساخت‌های لازم جهت ساخت هتل، مراکز اقامتی، تفریحی و فرهنگی در قزوین تلاش‌های لازم را به عمل‌آوریم.

این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: بنا به آمار مسئولان مربوط  اشغال تخت در قزوین به مرز صد درصد رسیده است و این روند موضوع مهمی را متذکر می‌شود که باید ظرفیت اقامت گردشگران و مسافران در قزوین را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز