خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی خبرداد:

ورود سامانه بارشی به مناطق غربی کشور/هشدار سیلاب و آبگرفتگی

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۳۴۶

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی به مناطق غربی کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی گفت: با ورود این سامانه بارشی مناطقی از آذربایجان غربی، شرقی، لرستان، کردستان، شمال خوزستان، اردبیل و کرمانشاه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. 

وی گفت: با توجه به این که بارش‌ها به صورت رگباری خواهد بود، می تواند موجب سیلاب و آبگرفتگی شود. 

ضرابی با اشاره به اینکه از بعدازظهر جمعه شاهد کاهش دما در مناطق شمالی خواهیم بود، افزود: هوای شمال کشور خنک خواهد شد و از روز شنبه این خنکی به استان های نوار شمالی کشور خواهد رسید و دمای هوا را 8 تا 12 درجه کاهش خواهد داد. 

وی ادامه داد: روند افزایش دما امروز در قالب مناطق شمالی کشور تداوم خواهد داشت به ویژه در استان های اردبیل و گیلان وزش بادهای جنوبی را خواهیم داشت و سرعت وزش باد در استان‌های شمال غرب به 80 کیلومتر هم خواهد رسید و حتی موجب خسارت به تأسیسات شهری و روستایی خواهد شد. 

وی گفت: از هموطنان می خواهیم از اطراق کردن در ساختمان های نیمه کاره ، تابلوها و بنرها خودداری کنند. 

ضرابی اظهار کرد : با توجه به سرعت وزش باد در عراق شاهد ورود گرد وخاک به استان‌های آذربایجان غربی، شرقی،​کرمانشاه، لرستان، البرز، زنجان، اردبیل، کرمانشاه، قزوین و حتی تهران خواهیم بود. 

وی گفت: وزش بادهای جنوبی امروز و فردا به حدی است که استان های ساحلی خزر را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد، هموطنان از روشن کردن آتش خودداری کنند و اگر آتشی روشن کردند از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز