خبرگزاری کار ایران

خلیلی مطرح کرد:

مذاکره با شهرداری درباره ساماندهی دستفروشان در کرج/بانک‌ها مصوبات کارگروه را جدی نمی‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۹۸

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در جلسه اقتصاد مقاومتی و درباره برگزاری کارگروه توانمندسازی و ارتقا نیروی کار استان، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل خلیلی عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان البرز گفت: در جلسات برگزار شده در حوزه توانمندسازی و ارتقای نیروی کار و در راستای مشاور مشاغل صنعت، کشاورزی و خدمات با توجه به وجود نهادهای خصوصی، تمهیدات لازم، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای تقویت نیروی شاغل، جزوات آموزشی، تهیه و در اختیار نیروی کار قرار گرفت. همچنین جلسات کارشناسان با کارگران شاغل و گردهمایی و مشاوره روحانیت و ائمه جماعات نیز با هدف توانمندسازی، برگزار شد.

خلیلی با اشاره به بازارچه‌های محلی گفت: با شهرداری و معاونان خدمات‌شهری، مذاکراتی انجام شد و در نهایت برای ساماندهی دستفروشان با توجه به رسمی نبودن آنها، تدابیر خوبی صورت گرفت و قرار شد دستفرشان در 5 بازارچه به کسب و کار خود، ادامه دهند.

وی افزود: اوایل بهمن‌ماه جلسه‌ای با کارگزاران بیمه برگزار و مقرر شد کارگروه‌های کوچکی که دچار مشکل شدند، مورد حمایت قرار گرفته تا سرمایه آنها از دست نرود.

خلیلی از مصوبه دیگری نام برد و با اشاره به مذاکرات انجام شده با مدیرکل فناوری اطلاعات استان، تصریح کرد: درباره توسعه کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات تا کنون 5 هزار شغل ایجاد شده است. لازم به یادآوری است علاوه بر این تعداد، قسمتی از شاغلان نسبت به ثبت کسب و کار خود اقدام نکردند چراکه معنقدند کارشناسان آتی.تی. این قابلیت را دارند، بدون حمایت تامین اجتماعی فعال باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ارتباط با اشتغال بخش تعاون، اظهار داشت: در این حوزه، هزار نفر فرصت شغلی وجود داشت. همچنین در راستای توسعه کار و اشتغال، تعداد تعاونی ها از 70 به 100 مورد، ارتقا پیدا کرد و اشتغال آن هم به هزار و 800 نفر رسید.

خلیلی در ارتباط با محصولات صنایع دستی، گفت: در بحث مشاغل روستایی، از 157 میلیارد تومان سهم اشتغال روستایی، 40 میلیارد تومان تخصیص یافته و تا کنون حدود 51 میلیارد تومان طرح مشاغل روستایی، مصوب و به بانکها ارائه شده است. 

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها عنوان کرد: بعضی از بانک‌ها، به دستورالعمل و مصوبات کارگروه ها، عمل نمی کنند لذا تقاضا می شود استاندار این موضوع را به مدیران بانکها، متذکر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز