خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر کرج مطرح شد؛

اضافه شدن"ترم" به سیستم حمل و نقل کلانشهر کرج/ استفاده از سیستم سنتی، هزینه بر است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۳۹

لایحه پیشنهاد کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر اضافه شدن "ترم" به سیستم حمل و نقل شهری در جلسه علنی شورا، مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای شهر کرج، امروز در چهل و هفتمین جلسه شورا و با دفاع از طرح اضافه شدن ترم به سیستم حمل و نقل کلانشهر کرج، گفت: با توجه به اینکه ترم، سیستم حمل و نقل نوینی است که از 20 سال گذشته در اکثر کشورهای پیشرفته به این بخش وارد شده است، امیدواریم شرایطی مهیا شود تا کلانشهر کرج هم بتواند از این امکان، بهره مند شود.

احد رسولی افزود: ترم طی سالهای گذشته در کشورهای همسایه مانند ترکیه، عمان و دبی نیز عملیاتی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات کمیسیون سرمایه گذاری از یکی از کارشناسان دانشگاه امیرکبیر دعوت شد که گزارشی از مطالعات خود، ارائه کند و مشخص شد شهر کرج قابلیت اجرای این سیستم را دارد.

رسولی با یادآوری مزایای ترم نسبت به سایر مدل های حمل و نقل گفت: شرایط کرج در استفاده از این سیستم به دلیل داشتن شیب کم خیابان ها، مناسب است. از طرفی سطح پایین بودن ترم، امکان استفاده آنرا برای همگان، فراهم می کند و مردم می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

استفاده از سیستم سنتی، هزینه بر است

غدیر مهدوی دیگر عضو شورا به عنوان مطرح کننده این موضوع، گفت: ترم بحث جدیدی است که طی چندین سال اخیر به بهره برداری رسیده است لذا شورای شهر کرج هم در راستای استفاده از راههای نو، لازم است آنرا پیگیری کند چراکه امکانات نوین با مطالعه، اجرا می شود و دنبال کردن سیستم های قدیمی و سنتی، هزینه بر خواهد بود.

مهدوی به برگزاری جلسات کارشناسان اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل حمل و نقل شهر کرج با همفکری کارشناسان دانشگاه امیرکبیر، پیشنهاداتی ارائه شد و با عرضه مطالعات جامع، اعضای کمیسیون را متقاعد به طرح این موضوع کرد.

مجری ترم با قید انتخاب شود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج، پیشنهاد داد: از ابتدای امر، مجری این طرح را معرفی نکنیم و شرایط انتخاب آنرا به بعد موکول کنیم.

مهدی حاجی قاسمی ادامه داد: لازم است سازمان سرمایه گذاری با برنامه ریزی خود و بدون مشخص کردن مجری طرح، لایحه را ارائه کند و انتخاب مجری، بعد از تصویب طرح، پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز