خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

141 هزار نفر جمعیت ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی اردبیل/ بازنگری در بافت فرسوده 3 شهر مهم استان

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۰۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل جمعیت ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی این استان را ۱۴۱ هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل تصریح کرد: از چهار شهر دارای محدوده مصوب بافت، مساحت اسکان غیر رسمی شناسایی شده استان 1145 هکتار است و جمعیت ساکن استان 141 هزار نفر است که از این میزان ۹۵ هزار و ۳۵۲ نفر به عبارتی ۶۷.۴ درصد جمعیت ساکن در محلات مرکز استان ساکن هستند.

وی با تاکید به ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه استان خواستار تخصیص سی درصد اعتبارات استانی و منابع داخلی دستگاه های عضو ستاد به این محلات شد.

مهندس حیدری در ادامه افزود: مساحت اسکان غیر رسمی شناسایی شده استان اردبیل هزار و 145هکتار است که سهم مرکز استان 812 هکتار و سهم محلات هدف 396 هکتار است.

حیدری متذکر شد: ۳۰ درصد جمعیت استان در بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی سکونت دارند.

وی به اتمام مطالعات بافت فرسوده شهرهای اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد اشاره و تصریح کرد: بافت فرسوده شهرهای اردبیل و مشگین شهر نیز بازنگری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان متذکر شد: امسال نیز مطالعات شهرهای بیله سوار، کوثر، نمین و گرمی در دستور کار قرار گرفته و به مشاور واگذار شده است.

خدادادی معاونت دادگستری استان اردبیل ضمن تاکید به منشاء ایجاد سکونتگاه ها که ناشی از مهاجرت از روستاها می باشد گفت:  از 1724 روستای 280 روستا در معرض مهاجرت هستند که باید تدابیر لازم جهت جلوگیری از مهاجرت آنان و همچنین عدم گسترش سکونتگاه ها شرایط لازم را در روستاها ایجاد کنیم .

در ادامه جلسه دبیران ستاد شهرستانها گزارشی از وضعیت بازآفرینی در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال و پارس آباد ارائه کردند و آخرین اقدامات و پروژه های اقدام مشترک به اطلاع اعضاء رسید و همچنین در ادامه محلات به ترتیب اولویت تا سال 1400 تعیین و تصویب کردند و همچنین آقای کوهی مدیر عامل محترم بانک مسکن استان خواستار کاهش سود تسهیلات جهت انگیزه در متقاضیان احداث مسکن در محلات هدف شدند .

در پایان جلسه کنعانپور مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل، به هنگام سازی اطلاعات در محلات هدف و آماده کردن بسته‌های تشویقی توسط شهرداران و سایر دستگاه ها جهت مشارکت بخش خصوصی را با رویکرد ایجاد اشتغال خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز