خبرگزاری کار ایران

محمدی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

اداره کار، دادستانی و فرمانداری حامی کارگر هستند/ هدف کمیسیون کارگری، حل مشکلات کارگر و کارفرماست

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۸۸

رئیس اداره سیاسی فرمانداری شهرستان کرج گفت: مشکلات کارگری شهرستان کرج، واحدها و شرکت‌هایی که حق و حقوق کارگران خود را اجحاف کردند، بررسی و مقرر شد کارفرمایان مربوطه، مجاب به پرداخت حقوق کارگران خود شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا محمدی در ارتباط با اعضای حاضر در کمیسیون، اظهار کرد: این جلسات با حضور نمایندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره تامین اجتماعی، اطلاعات، سپاه و دادگستری، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف کمیسیون، حل و فصل مشکلات کارگر و کارفرماست،خاطرنشان کرد: چنانچه کارفرمایی حقوق کارگر خود را پرداخت نکند با توجه به حضور نماینده دادستان در این جلسه، موارد، مطرح می شود و اگر نیازمند حمایت بیشتر بود به استانداری معرفی و در کارگروهی که در این امور، راه حل ارائه می‌کنند، مطرح خواهد شد.

محمدی گفت: اگر واحد صنفی و کارفرما از نظر مالی دچار مشکل شده باشد و توان پرداخت مالیات و تامین اجتماعی را نداشته باشد، برایش درخواست تخفیف می شود که در مرحله اول ملزم به پرداخت حقوق کارگر خود شود و در مرحله دوم از تعطیلی واحد صنفی جلوگیری شود. بدین منظور در راستای رفع موانع کار و اشتغال به کارفرما هم کمک می شود.

وی با تاکید بر اینکه ادارات کار، دادستانی و فرمانداری همگی حامی کارگر هستند، افزود: بارها شاهد بودیم که برای احقاق حق کارگر، کارفرما احضار و جریمه شده است.

محمدی در پایان تاکید کرد: بسیاری از کارگران به دلیل عدم آگاهی قانون از حقوق خود گذشت می کنند و این درست نیست چراکه ظلم در صورتی اتفاق می افتد که کسی به حق و حقوق خودش آشنایی نداشته باشد و در نتیجه، ظلم پذیر می شود لذا مقررات و قوانین کار با جدیت در ادارات کار، دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز