خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه مطرح کرد:

اعلام برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۷۶۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هفته منابع طبیعی است، گفت: شعار این هفته "منابع طبیعی برای مردم " است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراد شیخ ویسی اظهار داشت: کاشت نهال با حضور مسئولان، تشکل‌ها، دانشجویان و بهره‌برداران در دانشگاه رازی ، همایش ۴۰۰ نفری دانش آموزان فعال در تولید نهال و تقدیر از برترین‌های آنان ، دیدار با دادستان و قضات ، سخنرانی مسئولان منابع طبیعی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در ۱۴ شهرستان و مرکز استان در روز هیجدهم اسفندماه، تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی و آبخیزداری ، غرس نهال در تنگ‌کنش با مشارکت سپاه نبی اکرم (ص) از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته منابع طبیعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح کاشت گیاهان دارویی پرداخت و تصریح کرد: توسعه گیاهان دارویی در کشور ایران و به تبع در کرمانشاه مطلوب نیست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت : ۱۴هزار گونه گیاهی در جهان وجود دارد که ۱۱ هزار هکتار آن در ایران یافت می‌شود. بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرد تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود .

مراد شیخ ویسی گفت: در راستای توسعه گیاهان دارویی ۲۰۰هکتار "زو"در استان کاشت شده است و موسیر نیز در حال توسعه است. 

وی با اشاره به اینکه زندگی و حیات تمام موجودات کره زمین به جنگل‌ها وابسته است، افزود: باید همگان برای حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: علاوه بر قرص نهال در نقاط مختلف استان هزار نهال قرار است در محوطه راه آهن کرمانشاه کاشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز