خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت:

افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهرستان رشت

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۱۹۲

مرکز کنترل ترافیک شهرستان رشت با حضور اعضای شورای اسلامی، فرماندار رشت، رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسماعیل حاجی‌‌‌پور، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در ابتدای این مراسم با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک رشت گفت: در شورای پنجم رشت تمامی اعضای کمیسیون ترافیک شورا، معاونت حمل و نقل و ترافیک و... عزم خود را برای راه‌‌اندازی این مرکز به کار گرفتند.

افزود: مشکلاتی از جمله گرفتن کد گذرواژه و... در راستای راه‌‌اندازی این مرکز وجود داشت که با همراهی رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان برطرف شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک فقط به منظور ثبت تخلفات راه‌اندازی نشده است، اظهار داشت: کنترل تردد اتوبوس‌ها، تاکسی‌های سطح رشت و... از جمله وظایف و مزایای راه‌اندازی این مرکز است.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه مرکز کنترل ترافیک موجب تسهیل مباحث ترافیکی رشت است، تصریح کرد: اعضای شورا در تلاش برای خدمات‌‌رسانی هستند و شهر رشت در حال حاضر ظرفیت تردد این تعداد خودرو را ندارد و یقینا در بودجه ۹۷ شهرداری رشت به مواردی از جمله بازگشایی مسیر توجه ویژه می‌‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌مان را برای کاهش بار ترافیکی در سطح رشت به کار گرفته و امیدوارم با همراهی و مساعدت همه مدیران و شهروندان شاهد ایجاد نظم ترافیکی در رشت باشیم، خاطرنشان کرد: مردم رشت در پیشینه خود صاحب اولین ها در فرهنگ و تمدن هستند و این پروژه بزرگ را به شهروندان فهیم رشت تقدیم می کنیم.

محمدرضا محمدی، رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه مقوله ترافیک بسیار حساس است، ابراز داشت: با توجه به سفرها و زندگی اجتماعی و نیاز اساسی که در جامعه امروزی احساس می‌‌‌شود، پرداختن به مبحث ترافیک بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: داشتن زیرساخت‌‌ها و ابزار در این باره بسیار مهم است و شهر رشت به واسطه داشتن مردمان با فرهنگ که زبانزد خاص و عام است، باید در این باره پیش گام باشد.

رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه کاهش تخلفات رانندگی در رشت نشاندهنده فرهنگ و تمدن مردم این شهر است، عنوان کرد: در کنار فرهنگ و ارائه آموزش نیازمند به ابزارهای لازم ترافیکی نیز هستیم و راه‌‌‌اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت در این راستا بوده است.

محمدی اضافه کرد: استان گیلان در بخش تلفات رانندگی با کاهش مواجه بوده است و کنترل تخلفات رانندگی با توجه به حجم نیروی پلیس پاسخگو نیست و امروزه با نصب دوربین‌های ثبت تخلف یقینا نظارت بیشتری در این حیطه انجام می‌شود.

وی کاهش تصادفات را از جمله اهداف راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک دانست و یادآور شد: این مهم با همراهی مردم امکانپذیر است و ۹۰ درصد مردم از راه‌اندازی این مرکز ابراز رضایت می‌کنند. طرح‌‌های ترافیکی به واسطه عرض خیابان‌های شهر رشت به سختی انجام می‌شود و تقاضای ارتقای کمی دوربین‌های ثبت تخلفات را داریم.

رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان داشتن خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ثابت را از جمله نیازهای شهر رشت دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در رشت نیازمند داشتن خودروهای مکانیزه در راستای روان‌سازی ترافیک شهر هستیم.

محمدی ادامه داد: پنج خودروی مکانیزه ثبت تخلف نیاز شهر رشت را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز