خبرگزاری کار ایران

در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی آران و بیدگل با فرماندار کاشان مطرح شد؛

تحقق کاشان بزرگ در گرو پیشرفت شهرستان‌های منطقه است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۳۴

فرماندار کاشان در دیدار نوروزی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر آران و بیدگل گفت: این جلسه تبلور عینی شعار سال است که مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند و مردم همواره نشان داده‌اند که از دولت جلو‌تر حرکت کرده‌اند و اکنون فرصت مهیا است تا دولتی‌ها هم خودشان را به مردم رسانده و فاصله‌ها را کم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، ابوالفضل صدرائیه افزود: رئیس جمهور محترم دکتر روحانی در حالی دولت را تحویل گرفت که کشور با چالش‌هایی در حوزه داخلی و سیاست خارجی مواجه بود و توانست با تدبیر به همه آنها فائق آید.

وی در خصوص توسعه و تعالی منطقه با همدلی مجموعه‌های شهرستان‌های همجوار تصریح کرد: اینجانب برای توسعه منطقه مرز جغرافیایی قائل نیستم. افرادی که چنین نگاهی دارند با مردم منطقه و فرهنگ آن آشنایی ندارند.

فرماندار کاشان افزود: سرمایه‌‌گذاری مردم کاشان در شهرک‌های صنعتی آران و بیدگل و فعالیت مردم آران و بیدگل در شهرستان کاشان و در کنار هم در حوزه تولید و صنعت به خوبی نشان داده است مردم منطقه برای توسعه و پیشرفت خط و خطوط مرزی را در نظر نگرفته و کارنامه درخشانی ارائه داده‌اند.

صدرائیه تأکید کرد: همدلی و هم زبانی مردم کاشان و آران و بیدگل در حوزه صنعت که توسعه و پیشرفت خوبی داشته است الگوی مناسبی برای دیگر حوزه‌ها است و هر چه آران و بیدگل توسعه پیدا کند اولین عایدی آن نصیب کاشان می‌شود.

فرماندار افزود: خوشبختانه شورای اسلامی شهر کاشان نیز با عملکرد خود نشان داده است که از این همگرایی استقبال می‌کند و بستر برای همکاری‌های بیش از گذشته این دو شهرستان فراهم است.

 صدارئیه اظهار داشت: باید با تدبیر تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. بحران آب منطقه و هجوم آب‌های شور یک تهدید است ولی می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و احداث آب شیرین کن نه تنها از دریای آب شور منطقه در حوزه‌های مختلف به خصوص صنعت استفاده کنیم بلکه جلوی هجوم آب‌های شور به طرف آب‌های لب شور و شیرین را نیز سد کنیم.

فرماندار افزود: استفاده از قابلیت خیرین در حوزه‌های عمرانی هنر مدیریت شهری است. وقتی نیازهای و مشکلات مردم و منطقه به درستی شناسایی شود. وقتی محور‌ها و شاخص‌های توسعه منطقه و شهرستان شناسایی گردد آن وقت می‌توان قابلیت‌های سرمایه گذاران و خیرین را در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه هدایت کرده و هدفمند کنیم.

صدرائیه تأکید کرد: خیرین قبل از آنکه خیر باشند یک مغز متفکر اقتصادی هستند که به چنین جایگاهی دست یافته‌اند و اکنون منشأ خیر در جامعه می‌باشند ولی وظیفه و رسالت مدیریت شهری آن است که این سرمایه‌های را در راستای توسعه منطقه هدایت کرده و از طرف دیگر از سرمایه‌گذاری آن نیز استفاده کند چرا که دولت از ورود سرمایه‌گذاران به بخش‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ای حمایت می‌کند.

معاون استاندار اظهار داشت: یکی از قابلیت‌های منطقه استفاده و بهره‌برداری از صنعت توریسم است ولی مشروط بر آنکه به جای اینکه شهرستانی فکر کنیم، منطقه‌ای فکر کنیم. محورهای گردشگری تعریف کرده و با برنامه ریزی فرصت برای ماندگار گردشگر در منطقه فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی آران و بیدگل نیز گفت: فرمانداری کاشان در بین بسیاری از مراکز استان و استان‌های کشور از جایگاه والایی برخوردار است و آران و بیدگل در طول تاریخ نشان داده است که بازوی قدرتمند کاشان بوده است و هم اکنون نیز حاضر است تمام تلاش خود را برای تحقق استان کاشان به کار گیرد.

عباسعلی دهقانی افزود: رضایت مردم کاشان برای شورای اسلامی شهر آران و بیدگل با اهمیت است. کاشان را به عنوان برادر بزرگ‌تر خود می‌دانیم. به هیچ ترتیبی حاضر نیستیم خدشه‌ای به این دوستی وارد شود. امیدواریم دوستی و همکاری دوجانبه که بین کاشان و آران و بیدگل وجود دارد از این پس نیز با توجه به وجوه مشترک ادامه و توسعه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز