خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

ایجاد 358 هزار اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۰۱۲

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال تاکنون در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور 358 هزار شغل ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا،  منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در سفر به شهرکرد گفت: برنامه اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در سال جاری برابر 450 هزار نفر است که از این تعداد 120 هزار نفر در تکمیل طرح های صنعتی، 10 هزار نفر در حوزه اکتشاف و توسعه معادن، 250 هزار نفر در حوزه ایجاد و توسعه واحدهای صنفی، 20 هزار نفر در حوزه توسعه کارگاه های فرش دستباف و 50 هزار نفر در حوزه باز فعال کردن واحدهای راکد و تکمیل ظرفیت واحدهاست.

منصور معظمی افزود: از این میزان تاکنون برای 358 هزار نفر معادل 83 درصد برنامه پیش‌بینی شده سالانه محقق شده است.

 وی گفت: همچنین امسال تکمیل و راه اندازی چهار هزار و 500 طرح نیمه تمام ایجادی و توسعه ای با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای طرح رونق تولید با پرداخت 125 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 17 هزار و 500 واحد تولیدی از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال جاری است.

معظمی گفت: وزارت صنعت، معدن وتجارت پیگیری تکمیل50طرح ملی و مهم با سرمایه گذاری افزون بر 200 هزار میلیارد ریال و باز فعال سازی هزار و 203 واحد راکد در شهرک های صنعتی کشور را در برنامه های امسال دارد.

وی گفت: ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه گذاری و رونق اقتصادی است، به همین منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت جذب منابع و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی را با هدف سرمایه گذاری در برنامه های اولویت دار خود قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز