خبرگزاری کار ایران

فتاح در دیدار با استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد برای رفع فقر مطلق و کمک به اقشار نیازمند

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۸۴۸

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بر آمادگی استان برای همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، محمد مهدی شهریاری گفت: تعدادی از زمین های دولت در شهرهای مختلف استان شناسایی و برای ساخت مسکن در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قرار می گیرد.

 استاندار آذربایجان غربی همچنین بر توانمندسازی و ایجاد فرصت های اشتغال برای مددجویان کمیته امداد تاکید کرد.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه امسال ۱۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت ساخته می‌شود که در صورت تامین زمین کمیته امداد آماده است مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در آذربایجان غربی بسازد.

فتاح با اشاره به اینکه درتبصره ۱۶ بودجه امسال سه هزار میلیارد تومان به اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص‌یافته است گفت: سهم مددجویان کمیته امداد از این رقم دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که تا پایان دی‌ماه ۶۵ درصد جذب‌شده است و امیدواریم تا فروردین ۹۷ این رقم به‌طور کامل جذب شود.

وی با اعلام اینکه در تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۷ اعتبار اختصاص‌یافته به اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد بدون تغییر، دو هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است گفت: همچنین طبق تبصره ۱۴ این لایحه اعتبار مستمری مددجویان نیز از چهار هزار میلیارد تومان به هفت هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: طبق تفاهم با دولت، رقم افزایش مستمری در لایحه بودجه ۹۷ برای عملی کردن شعار رئیس‌جمهوری مبنی بر رفع فقر مطلق و کمک به اقشار نیازمند صرف شود که این امر نیازمند شناسایی نیازمندانی است که تحت حمایت کمیته امداد قرار ندارند.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۶ با همکاری مجلس و دولت مستمری افراد تحت حمایت کمیته امداد به سه برابر افزایش یافت افزود: این اقدام بی‌سابقه، بار زیادی از دوش مردم محروم برداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز