خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان:

30 هزار پرونده قضایی درکرمان به صلح و سازش منجر شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۱۰

رییس شورا های حل اختلاف استان کرمان گفت: در نه ماهه ابتدایسال جاری سی هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش منتهی شده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، مهدی تقی‌زاده با طرح این موضوع اظهار داشت: 41 درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان کرمان در نه ماه ابتدای امسال به صلح منجر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرستان ریگان با 79 درصد، بیشترین پرونده منجر به صلح و سازش را داشته است.

این مقام قضایی استان کرمان عنوان کرد: در نه ماه ابتدای سال جاری ، 108 هزار و 693 پرونده به شورا های حل اختلاف استان کرمان وارده شده است و در مقابل به  109 هزار و 902 پرونده رسیدگی شده است.

کاهش 14 درصدی ورودی پرونده به شورا های حل اختلاف کرمان

رییس شورا های حل اختلاف استان کرمان از کاهش ورودی پرونده های شورای های حل اختلاف استان کرمان خبر داد و گفت: در نه ماهه ابتدای امسال 108 هزار و 963  پرونده به شوراهای حل اختلاف کرمان وارده شده که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد 126 هزار و 690 فقره پرونده بوده است، این آمار کاهش  14 درصدی ورودی پرونده را نشان می‌دهد.

تقی زاده کاهش ورودی پرونده به دادگستری را از اهداف تشکیل شورای حل اختلاف دانست و اظهار داشت: شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی و قضایی و زیر مجموعه قوه قضاییه است که ۱۴ سال از فعالیت این نهاد می‌گذرد و برای گسترش و توسعه فرهنگ صلح وسازش در جامعه و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز