خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد :

نقش تشکلات کارگری در رفع مشکلات کار و تولید

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۹۰۷

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اهمیت امنیت شغلی، گفت: شوراهای اسلامی کار و تشکلات کارگری نقش موثری در کاهش مشکلات و ایجاد آرامش در محیط‌های کار و تولید دارند.

به گزارش ایلنا، احمد مشیریان در همایش سه جانبه‌گرایی استان البرز در بندر انزلی که با حضور تشکلات کارگری وکارفرمایی و مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و کارشناسان این ادارات کل و معاون دیوان عدالت اداری و مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت متبوع در مجموعه فرهنگی ورزشی سنگاچین بندرانزلی برگزار شد، نقش تشکلات کارگری را در کاهش مشکلات  و ایجاد آرامش واحدهای تولیدی مهم ارزیابی کرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در  ادامه این همایش ضمن تقدیر از مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز در برگزاری این مراسم اظهار داشت: اعضای مراجع تشخیص و حل اختلاف در رسیدگیها مانند قضات در ارتباط با مسائل کار و کارگری فعالیت می کنند و طبیعی است که نمایندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان محوریت این دو تشکل باید با تمام موارد قانونی ارتباط برقرار کرده  و بر اجرای صحیح آن مسلط باشند تا بتوانند آرای خوبی در رسیدگی ها صادر کرده و در نتیجه آرای کمتری در دیوان عدالت اداری نقض شود.

وی جایگاه دیوان عدالت اداری را در جلوگیری از تضییع حق درصدور آرا مهم اعلام کرد و گفت: آنچه برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ملاک عمل در ارزیابی عملکرد بخش روابط کار ادارات استانی مد نظر است کمترین میزان آرا نقض شده در دیوان عدالت اداری است  و باید روند صدور آرا به نحوی باشد که در آینده نقض آرایی در دیوان صورت نگیرد و یا به حداقل ممکن برسد.

مشیریان با تاکید بر اینکه امنیت شغلی برای وزارت کار مقوله بسیار مهمی است گفت: در این زمینه چند اقدام باید صورت گیرد که بیش از هر چیز شفافیت نوع قراردادها اعم از موقت و دائم است زیرا بحث قراردادهای موقت بحثی است که از دیرباز ذهن جامعه کارگران را به خود مشغول کرده است و یکی از مباحثی بوده است که همواره برای کارگران به جهت انگیزه کار و اشتغال بسیار مهم بوده و هست.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در همایش سه جانبه گرایی استان البرز در بندر انزلی ضمن  تاکید بر اهمیت تعامل شایسته تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی دولت بایکدیگر  ابراز داشت: حضور شوراهای اسلامی کار وتشکلات کارگری در واحدهای تولیدی به عنوان زبان گویای کارگران و با فراهم آوردن زمینه ارتباط موثر بین کارگر و کارفرما و کاهش مشکلات و ایجاد آرامش در محیطهای کارگری و کاری نقش مهمی را ایفا نموده  و در روند کاهشی پرونده های روابط کار در ادارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اهمیت بسزایی دارند.

وی در ادامه از راه اندازی سامانه جامع روابط کار در وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سامانه برای برونسپاری مسئولیتهای غیرحاکمیتی این دستگاه است که کلیه فعالیت های مربوط به معاونت روابط کار، بازرسی کار، تشکل های کارگری، بیمه بیکاری و آموزش های مرکز تحقیقات را بطور مکانیزه دنبال می کند تا بتوان روند فعالیت ها و سیاست ها را بطور جامع و هدفمندتری دنبال کرد.

مشیریان مزیت راه‌اندازی این سامانه را سهولت گردش کار کارگران و کاهش مراجعات حضوری آنان در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نموده و افزود: با فعالیت این سامانه کارگران شاغل در صورت داشتن هرگونه شکایت از کارفرما نیازی به مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارند و از طریق این سامانه می توانند حتی در منزل خود طرح شکایت نمایند و از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی افزود: همچنین با فعالیت این سامانه همه کارفرمایان موظف خواهند بود در اجرای تبصره ماده 10 قانون کار یک نسخه از قرارداد کار را در سامانه قرار دهند.

وی در پایان تاکید کرد آرا در مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به نحوی صادر شود تا کمترین ارجاع به دیوان عدالت اداری و نقض آرا در این نهاد صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز