خبرگزاری کار ایران

مسعود امامی یگانه:

پیش‌بینی زلزله امکان‌پذیر نیست/ دولت می‌تواند آسیب‌پذیری‌ها را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۲۴۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: جامعه تاب‌آور در برابر مخاطرات طبیعی نیازمند مشارکت دولت و مردم است.

به گزارش ایلنا، مسعود امامی یگانه گفت: نوع مواجهه و باور به مخاطرات طبیعی میزان آسیب‌پذیری در برابر آن را تعیین می‌کند. باید بپذیریم وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله بخشی از زندگی روزمره است.

وی افزود: ایران یک کشور زلزله‌خیز است و اقدامات خوبی به‌ویژه در روستاها برای مقاوم‌سازی صورت گرفته اما باید برای کاهش حداکثری خسارات و تلفات استحکام بناها و افزایش مهارت مردم در مقابله با زلزله از جمله پناه‌گیری در نقاط امن ساختمان افزایش یابد.

امامی یگانه ادامه داد: در ساخت و ساز ضمن مقاوم‌سازی سازه‌های کم دوام باید رویکرد صنعت ساختمان، سبک‌سازی و رعایت دقیق مقررات، ضوابط و آیین نامه‌های ذی‌ربط باشد.

وی تصریح کرد: پیش بینی زلزله امکان‌پذیر نیست اما بخش عمده‌ای از خسارات قابل پیشگیری است و دولت کنار مردم با تعهد همگانی در برابر حوادث طبیعی می‌تواند آسیب‌پذیری‌ها را کاهش دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: فراگیری آموزش های عمومی ،  توجه به هشدارها در برابر مخاطراتی از قبیل سیل ، تند باد ، سرمازدگی، برف سنگین و...می تواند جلوی بسیاری از خسارت ها را در شرایط بحران کاهش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز