خبرگزاری کار ایران

فرماندار ازنا در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

پافشاری کوهنوردان به صعود عامل اصلی حادثه/ کوهنوردان از وضعیت جوی هوا مطلع بودند

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۲۸

فرماندار ازنا گفت: با توجه به شرایط نامساعد هوایی صعود تیم کوهنوردی مشهدی به اشترانکوه اشتباه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم 14 نفره کوهنوردی استان خراسان رضوی که  چند روز پیش برای صعود به قله 4000 متری اشترانکوه به استان لرستان و شهرستان ازنا سفر کرده بود متاسفانه در راه بازگشت دچار بهمن شدند که 8 نفر آنان تاکنون فوت شدند. این در حالی است که به گفته محمد محمدی‌نژاد فرماندار ازنا از طریق هیات کوهنوردی این شهرستان شرایط نامناسب هوایی برای صعود به قله این کوه به آنان اعلام می‌شود اما آنان قبول نکرده و به راه خود ادامه دادند ضمن اینکه هیچکدام از کوهنوردان این شهرستان حاضر به همراهی آنها نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: این تیم کوهنوردی پس از ناامید شدن از جواب رد از سوی کوهنوردان ازنایی از یک راهنمای کوهنورد الیگودرزی درخواست همراهی می‌کنند که این فرد با آنها به صعود قله اشترانکوه اقدام می‌کند.

محمدی نژاد در ادامه افزود: طبق گفته بازماندگان این حادثه تلخ، شب دچار بوران می‌شوند و در جان پناه این کوه می‌مانند و فردا با تلاش فراوان خود را به قله رسانده و آن را فتح می‌کنند و در راه بازگشت متاسفانه بهمن از پشت سر به طرف این افراد ریزش می‌کند.

فرماندار ازنا خاطرنشان کرد: ساعت 3:20 دقیقه بامداد روز جمعه 17 آذر ماه یکی از کوهنوردان خبر این حادثه را به هلال احمر منطقه اطلاع می‌دهد و بلافاصله جلسه ستاد بحران تشکیل شد و ستاد بحران استان لرستان و خراسان رضوی در جریان این حادثه قرار می گیرند. از سوی دیگر فدراسیون کوهنوردی این استان‌ها هم تعدادی کوهنورد حرفه‌ای را برای جستجو و اقدامات امدادی به منطقه اعزام کردند که تاکنون جسد 8 کوهنورد توسط نیروهای امداد و نجات شهرستان ازنا پیدا شده و 6 نفر هم نجات یافتند و جستجوها از طریق بالگرد هوایی و زمینی برای یافتن آخرین کوهنورد مفقودی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز