خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه خبر داد:

تلف شدن 3.5 میلیون قطعه ماهی در زلزله کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۸۶۱

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: در زلزله اخیر استان کرمانشاه در ریجاب دالاهو 2.5 میلیون و در شهرستان‌های قصرشیرین، پاوه و گیلانغرب 1 میلیون قطعه ماهی تلف شدند.

به گزارش ایلنا، سید فرزاد افضلی با اغلام این خبر افزود: در زلزله اخیر 12 میلیارد و 590 میلیون تومان به بخش شیلات ماهی‌های سردابی و گرمابی خسارت وارد شده است.

 افضلی گفت: در مجتمع پرورش ماهی سردابی ریجاب واقع در شهرستان دالاهو بیشترین خسارت وارد شده است که متاسفانه در اثر ریزش کوه دو تن از پرورش دهندگان جان خود را از دست دادند و یک نفر هم زخمی شد.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه تعداد ماهی های تلف شده را در زلزله اخیر 3 میلیون و 500 قطعه ماهی عنوان کرد و افزود: بر این اساس در ریجاب دالاهو 2.5 میلیون و در شهرستان‌های قصرشیرین، پاوه و گیلانغرب 1 میلیون قطعه ماهی تلف شدند.

افضلی تصریح کرد: در این حادثه به ابنیه و ماهی‌ها حدود 17 میلیارد و 820 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

به گفته مدیر کل شیلات استان کرمانشاه از مجموع 479 واحد شیلات حدود 168 واحد خسارت دیده‌اند که تسهیلات ارزان قیمت 200 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی لحاظ شده که شیلات هم جزئی از آن است‌.

اما کمک بلاعوض برای شیلات  لحاظ نشده که طی نامه استاندار کرمانشاه هوشنگ بازوند این موضوع پیگیری شد.

افضلی، شیلات استان کرمانشاه را جزو برترین‌های کشور دانست و خاطر نشان کرد: برای رسیدن به حالت اولیه شیلات در مناطق زلزله زده 12 میلیارد و 500 میلیون جهت 3میلیون و 500ماهی تلف شده و 1 میلیون تومان بلاعوض برای بازسازی استخرها و ابنیه تخریب شده نیاز داریم.

وی گفت: همچنین 250 میلیارد تومان اعتبار تملکی عمرانی برای زیرساخت‌ها، پروژه‌های دولتی، مرمت و بازسازی مهمانسراها و ایستگاه‌های تحقیقی شیلات و ... نیاز داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی واحدهای پرورش آبزیان در مناطق زلزله زده استان بیمه نداشتند، گفت: فرهنگ بیمه کردن در تمام بخش‌ها به خصوص شیلات باید نهادینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز