خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد:

فعالیت تیم های تعیین خسارت وارده به آثار و بناهای تاریخی، در شهرستان‌های کرمان و راور

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۲۱۱

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با دستور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در حال حاضر تیم های تعیین خسارت وارده به آثار و بناهای تاریخی، در شهرستانهای کرمان و راور فعال هستند.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمود وفایی با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان میزان دقیقی از خسارات وارده به آثار تاریخی اعلام کرد، افزود: متاسفانه وقوع زلزله6/1 ریشتری از یک سو و به دنبال آن پس لرزه های متعدد بین 2/2 تا 5/5ریشتری ازسوی دیگر این احتمال را به وجود می آورد تا هر لحظه بر افزایش خسارات ناشی از زلزله بیافزاید.

وی با اشاره به اینکه در نخستین لحظات زلزله منطقه هجدک راور، تیم های نظارتی میراث فرهنگی به مناطق مختلف کرمان و راور اعزام شدند، اظهار کرد: در حال حاضر نیز تعدادی قابل توجهی  از نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی در مناطق زلزله زده حضور دارند و سایر نیروها نیز در حالت آماده باش به سر می برند.

وفایی با بیان اینکه درصد زیادی از آثار تاریخی استان کرمان در شهرستانهای کرمان و راور واقع شده اند، بیان داشت:براساس گزارشات اولیه به تعدادی از آثار تاریخی در شهرستان راور آسیب جدی وارد شده و در شهرستان کرمان نیز برخی آثار نیازمند مرمت وبازسازی می باشند.

وی با تاکید براینکه هنوز زود است در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از زلزله دهم آذرماه صحبت کرد،افزود: گستردگی و کثرت بناهای تاریخی در این دو شهرستان باعث شده که کار بررسی و اعلام میزان خسارات زمان بر شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه از رسانه ها در خواست می شود اظهارات غیرکارشناسی افراد غیر مسوول  در خصوص میزان خسارات احتمالی زلزله اخیر راور را منعکس نکنند، تصریح کرد: تنها مرجع انعکاس هرگونه خبر و گزارش در خصوص میزان خسارات زلزله اخیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز