خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی اردبیل:

پروژه‌های زیربنایی اردبیل با اهداف گردشگری تعریف شوند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۸۲۳

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ضروری است پروژه‌های زیربنایی این استان با اهداف گردشگری تعریف شوند.

به گزارش‌ایلنا، عسگر سنگی در جمع خبرنگاران در خصوص‌ضرورت‌های توسعه زیرساخت‌های‌گردشگری اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگری محور توسعه اردبیل است، انتظار می‌رود پروژه‌های زیربنایی با اهداف گردشگری تعریف شوند.

وی با تاکید به اینکه اردبیل ظرفیت قابل توجهی در گردشگری دارد، اضافه کرد: در تامین زیرساخت‌های گردشگری نیز انتظار داریم دستگاه های اجرایی استان نهایت همکاری را داشته باشند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری استان، شامل پروازها، هتل‌ها، راه‌ها و تاسیسات گردشگری است، متذکر شد: لازم است این پتانسیل ها از سوی دستگاه های متولی تقویت شود.

سنگی با تاکید به اینکه ایجاد زیرساخت گردشگری در حیطه وظایف میراث فرهنگی نیست، ادامه داد: در مقابل بعد از ایجاد زیرساخت ها، میراث فرهنگی نرم افزار های لازم از جمله تورهای گردشگری را برای رونق گردشگری ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه بخش دوم زیرساخت ها، زیرساخت های مورد نیاز مجموعه های گردشگری از جمله آب و برق و گاز است، اضافه کرد: در این بخش میراث فرهنگی‌استان یاریگر سرمایه گذاران بوده و حداقل یک زیرساخت از محل اعتبارات دولتی به صورت بلاعوض تامین می شود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به حمایت از ایجاد زیرساخت‌ها در مجموعه های بروجلو در نیر، قیه سویی اردبیل، قینرچه مشگین شهر، خمس خلخال و ازنا و مشگین شهر اشاره کرد.

سنگی همچنین به ضرورت‌تعریف پکیج‌های‌گردشگری در استان تاکید و اضافه‌کرد: به منظور رونق سرمایه‌گذاری پکیج فرصت های سرمایه گذاری نیز تهیه شده و در اختیار سرمایه گذاران علاقه مند قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز