خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی‌استانداری اردبیل:

افزایش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۰۱

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزایش آسیب های اجتماعی در اردبیل را نگران‌کننده خواند و گفت: امروزه طلاق به این دلیل افزایش یافته که زوجین توان گفت وگو ندارند و هنگام صحبت، خشونت کلامی را پیشه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، شفیع شفیعی در نشست معرفی و نقد 6 کتاب برنده جایزه نوبل ادبیات به مناسبت هفته کتابخوانی افزود: جامعه ای که رمان و شعر نخواند و تئاتر و فیلم تماشا نکند، توانایی گفت و گو را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه خشونت در استان اردبیل در 20 سال اخیر روند کاهشی نداشته، گفت: تنها راه حل کاهش خشونت، ترویج فرهنگ مطالعه و خردورزی است لذا کمترین انتظار ما این است که 10 درصد جمعیت این استان کتابخوان باشند.

شفیعی همچنین با اشاره به اینکه کتاب راه رسیدن به دانایی است، افزود: تا زمانی که که دانایی و فهم مشترک اتفاق نیفتاده مشکلات بر جامعه چیره خواهد شد. هر قدر فعالیت‌های فرهنگی در اردبیل بیشتر باشد، افراد بیشتری به سمت کتاب و کتابخوانی سوق می یابند.

افزایش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل نگران کننده است

وی ایجاد فضای ذهنی و آرامش در جامعه را بستر لازم برای مطالعه دانست و گفت: در بسیاری از مواقع افراد به کتابخوانی علاقه دارند اما به خاطر انباشته شدن دغدغه های زندگی نمی توانند روی مطالعه تمرکز کنند.

شفیعی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید کتاب دوست باشند و فرهنگ مطالعه را در فرزندان بپرورانند، افزود: نباید به امید نظام آموزشی از تربیت فرزندان خود غافل شویم. نظام آموزشی ما، کتاب خواندن را در دانش آموزان نهادینه نمی کند.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با بیان اینکه آموزش و پرورش ما در آموزش، کنکورمحور عمل می‌کند، اظهار کرد: در نظام آموزشی کنکور محور، دانش آموزان مهارت‌های اجتماعی و مهارت زندگی‌کردن را نمی‌آموزند چرا که فرصتی برای مطالعه خارج از کتاب‌های‌درسی برای دانش‌آموزان نمی ماند.

منبع استانداری اردبیل
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز