خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام تاکید کرد:

فرودگاه مهران برای ایام اربعین باید بازسازی شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۴۵۹

استاندار ایلام گفت: فرودگاه مهران به‌عنوان زیرساختی مهم برای اربعین باید بازسازی شود.

به گزارش ایلنا، قاسم سلیمانی دشتکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: زیرساخت‌های فرهنگی اهمیت خاصی در اربعین داشته و باید بودجه خاص برای آن تعریف شود .

سلیمانی دشتکی افزود: کمیته پزشکی اقدامات ارزنده‌ای داشت که حدود 200 آمبولانس و 20 دستگاه اتوبوس، 5 فروند بالگرد آمبولانس آماده‌ شده بود.

استاندار ایلام گفت: سند جامع اربعین حسینی با توجه به افزایش حجم زوار حسینی در ایام اربعین، باید در سطح ملی تدوین و به سمت مردمی شدن این همایش بزرگ حرکت کرد.

وی، بابیان اینکه کنگره اربعین با حضور زائران حسینی در کشور عراق و تلاش همه مسئولان و مردم بسیار باشکوه برگزار شد، عنوان کرد: حدود 2 میلیون و 350 هزار ویزای اربعین در کشور صادر ، حدود 2 میلیون نفر از زوار اربعین حسینی در این همایش بزرگ حضور داشتند.

سلیمانی دشتکی افزود: حدود ۹۶۸ هزار نفر از زوار حسینی از مرز مهران ، 260 هزار نفر از طریق مرز هوایی و مابقی نیز از طریق مرزهای چذابه و شلمچه عازم اربعین حسینی شدند خیرین و عاشقان اهل‌بیت (ع) دست‌به‌دست هم دادند و این حرکت فرهنگی، دینی و سیاسی بطور باشکوهی برگزار شد.

سلیمانی دشتکی، با اشاره به اینکه استان ایلام نیز تلاش زیادی در رقم زدن این حماسه سیاسی، فرهنگی و دینی داشته است، گفت: 17 میلیارد تومان ردیف بودجه اربعین استان بود که در آستانه ورود بنده به استان با رایزنی‌های انجام گرفته اعتباری بالغ‌ بر 8 میلیارد تومان در راستای تسریع در کارهای زیربنایی ازجمله مسیر ایلام به مهران تخصیص پیدا کرد.

استاندار ایلام، بابیان اینکه مسیر ایلام به پایانه مرزی مهران درمجموع 120 کیلومتر است، افزود: بیش از 60 کیلومتر مسیر ایلام به مهران در سال گذشته به‌صورت دو بانده زیر بار ترافیکی رفته بود و در سال جاری نیز 31 کیلومتر از این مسیر با تلاش‌های انجام‌شده قبل از اربعین حسینی زیر بار ترافیکی رفت که یکی از اولویت‌ها تکمیل کل مسیر ایلام به مهران قبل از اربعین سال آینده است.

سلیمانی دشتکی، بابیان اینکه پارکینگ‌های اربعین نیز در مهران ساماندهی و آسفالت خیابان‌های اصلی این پارکینگ، آب‌رسانی و سرویس‌های بهداشتی انجام شد، تصریح کرد: 94 گیت مجهز به بهترین امکانات شناسایی در مرز مهران مستقر شد که حداکثر توقف زائران در این گیت‌ها 20 ثانیه بوده به‌طوری‌که جوابگوی 300 هزار نفر در روز بوده و در برخی از روزها نیز 180 هزار نفر از مرز مهران خارج شدند.

استاندار ایلام، یادآور شد: جاده ترشابه نیز اصلاح و نقاط حادثه خیر رفع شده و خوشبختانه در سال جاری حوادث جاده‌ای منجر به جرح 67 صد نسبت به سال گذشته کاهش داشت و با تدابیر اندیشیده شده ترافیک در مسیر جاده‌های منتهی به مرز مهران با جمعیت حاضر در پایانه مرزی مهران کنترل شد که نقش مهمی در تسهیل ترافیک و تردد زوار حسینی در مرز مهران داشت.

وی، بابیان اینکه حدود 120 هزار خودرو در شهر مهران پارک شده بود، گفت: در برگشت زوار حسینی مردم نیز کار بزرگی انجام دادند و از زوار حسینی به بهترین نحو پذیرایی کردند، آشپزخانه‌های خانگی با پخت و پز غذا نقش مهمی در پذیرایی از زوار داشتند که حدود 200 موکب مردمی در شهر مهران و مسیرهای منتهی به مهران ایجادشده بود.

سلیمانی دشتکی، بابیان اینکه برخی از زوار حسینی که از سایر مرزها از کشور خارج‌ شده‌اند از مرز مهران وارد کشور می‌شوند گفت پیش بینی می‌شود بیش از یک‌ میلیون و 100 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شوند .

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی باید به نماد مردمی تبدیل شود، گفت: اربعین حسینی باید علاوه بر بعد فرهنگی، دینی، مذهبی و سیاسی آن، بُعد اقتصادی آن در استان ایلام در نظر گرفته شود و در این میان تدوین سند جامع اربعین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز