خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان مطرح کرد:

حاشیه‌نشینی در شهرها حاصل بی‌توجهی به اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۱۹

رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: کم‌توجهی به تولید و اشتغال در روستا‌ها سبب توسعه حاشیه‌نشینی در شهر‌ها شده که این موضوع پیامد‌های منفی زیادی نیز در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان در سنندج، افزود: بسیاری از شهرها با مشکل حاشیه و سکونت‌های غیر رسمی دست و پنجه نرم می‌کنند که علل و ریشه اصلی آن به نبود شغل در روستاها بر می‌گردد.

وی اظهار داشت: به رغم برخورداری روستاهای کشور از امکانات رفاهی همچون برق و گاز و انجام کلیه امور زیرساختی اما تولید شغل را مورد غفلت قرار داده ایم.

نصراللهی‌زاده، فقدان شغل مناسب در روستاها را عامل اصلی مهاجرت به شهرها دانست و گفت: نبود کار و حرفه مناسب در روستا منجر به مهاجرت به شهرها و روی آوری به حاشیه شهر و نیز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: اهتمام کلیه دستگاه های اجرایی در جذب تسهیلات اشتغالزایی است و در این راستا بانک نقش تعیین کننده ای دارند.

در ادامه نیز رئیس اتاق بازارگانی سنندج با بیان اینکه در کردستان فرصت سوزی بر فرصت سازی چیره شده است، گفت: بانک ها با کارشکنی زمینه فعالیت سرمایه گذاران را محدود و مانع رونق تولید و سرمایه هستند.

سید کمال حسینی توجه به شاخصه های اقتصادی استان را مهم برشمرد و افزود: عدم نظارت و توجه به این شاخصه در تضعیف شدن بنیان بیشتر اقتصاد منطقه کردستان موثر واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز