خبرگزاری کار ایران

معاون فرمانداری ملارد مطرح کرد:

لزوم توجه و آسیب‌شناسی قومیت‌گرایی در ملارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۶۴۱

معاون سیاسی- انتظامی فرمانداری ملارد گفت: لزوم آسیب شناسی و واکاوی موضوع قومیت و قومیت گرایی در شهرستان ملارد احساس می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجتبی شاهقلیان، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار ملارد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با اشاره به تکثر و تنوع بافت جمعیتی در این شهرستان گفت: متاسفانه در طول سنوات گذشته به این موضوع در غربی‌ترین شهرستان استان تهران(ملارد) به نحو دقیق و کارشناسانه‌ای پرداخته نشده و با عنایت به شرایط فرهنگی و اجتماعی جاری و ساری در این حوزه جغرافیایی انتظار می‌رود، به این پدیده بصورتی ویژه توجه شود.

شاهقلیان افزود: به هر ترتیب قومیت و قومیت‌گرایی، حامل و حاوی تهدیدات و فرصت‌هایی است که با مطالعه دقیق و همه جانبه ابعادِ گوناگونِ این پدیده می‌توان به توفیقات شایسته‌تری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیت اجتماعی نائل شد.

وی گفت: شهرستان ملارد با یکسری مسائل خاص به خود مواجه است که با تبیین و واکاوی آن و اتخاذ تدابیر مقتضی و هوشمندانه قادر خواهیم بود به گشایش‌ها و موفقیت‌های هر چه بیشتری نائل شویم و در نهایت از خروجی این توفیقات،تمامی اقشار و گروه‌های اجتماعی مُتِنَفِع و متعاقبا روند حل و فصل مشکلات موجود در این منطقه تسهیل و تسریع خواهد شد.

فیروزه یارمحمدی، رئیس نهاد کتابخانه های عمومی ملارد نیز در ادامه با بیان به در پیش بودن هفته کتاب و اشاره به تلاش و همت مجموعه مذکور(نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان) برای نشر و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: در میان رهنمودها،سخنرانی‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری، توجه به کتاب و کتاب‌خوانی، برجسته و پر رنگ‌تر از تمامی عرصه‌های دیگر بوده و این امر موید اهمیت بالای کتاب در توسعه و شکوفایی جامعه است.

وی افزود: بسیاری از ناهنجاری‌ها و نارسایی‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه  با توسعه و ارتقای فرهنگ کتابخوانی حل و فصل و مرتفع خواهد شد و به تبع تحقق این امر و حصول چنین دستاوردی مستلزم همسویی و یکپارچگی دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فعال شهرستانی است.

یارمحمدی در خاتمه یادآور شد: امید آن می‌رود در مراسمی که با محوریت و موضوعیت کتاب برگزار می‌شود، مسئولان ادارات، نقش و حضور پر رنگ‌تری ایفاء کنند و انتظار می‌رود از این پس در مراسم این‌چنینی، مدیران شهرستان با حضور پر رنگ‌تر و ملموس‌تر خود به تحقق اهداف تعریف شده در این خصوص کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز