خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان کردستان مطرح کرد:

قدرت نفوذ هر جامعه بستگی به قدرت علمی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۵۹۲

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: قدرت و نفوذ یک جامعه در سطح بین المللی به قدرت علمی جامعه وابسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت صادقی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت"دکتر محمود ابراهیمی" مترجم، قرآن پژوه و اسلام شناس کرد در دانشگاه کردستان، افزود: بنیاد نخبگان استان با همکاری دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کردستان مراسم نکوداشت شخصیت های برجسته و فاخر را جهت پاسداشت خدمات محققان و پژوهشگران در برنامه قرار داده است.

وی اظهارداشت: امروز گردهم آمدیم تا ضمن پاسداشت یک عمر تلاش‌خستگی ناپذیر دکتر ابراهیمی به جوانان و قشر تحصیلکرده نیز ابعاد گسترده و شخصیت استوارش را جهت الگوسازی بنمایانیم.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان جایگاه دکتر ابراهیمی را در میان مردم ارزشمند تلقی کرد و گفت: ایشان در کنار ترجمه و تالیف ده ها کتاب و مقاله و تربیت دانشجویان به لحاظ ویژگی های فطری همچون اخلاق و رفتار مردمی پسندیده و نیز حس نوع دوستی و وطن دوستی و همچنین شجاعتی که مورد اقبال عمومی واقع شده جایگاهی بس رفیع در میان مردم کسب کرده است.

صادقی شیوه بیان نیکوی دکتر ابراهیمی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: توانمندی و نحوه بیان شیوا و آسان وی در انتقاد از عملکرد افراد به گونه ای است که هیچ ناراحتی در شخص بروز نمی کند و این خود از ویژگی های بارز ایشان محسوب می شود.

وی عنوان کرد: بنیاد نخبگان استان کردستان بر خود واجب می داند که با همکاری بخش های دولتی و غیر دولتی برای شناساندن و معرفی هر چه بیشتر بزرگان این خطه با برگزاری مراسم نکوداشت و یادواره گامی را برای بهره مندی مردم برداریم.

صدیقی لازمه برگزاری چنین مراسمی را برای افراد اینگونه بیان می کند: افرادی که ضمن ارائه خدمات ارزنده جایگاه و مقبولیت و مشروعیت لازم را داشته و نیز عالم باسوادی باشند.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید تکریم و تجلیل از عالمان متعهد و فرهیخته ارج نهادن به ساحت علم و قدرشناسی ستارگان درخشانی است که در این دیار چون خورشید می درخشند و مردم از نتایج پر بار آن ها بهره مند می شوند.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان با اشاره به اینکه سرمایه های انسانی بزرگترین و ارزنده ترین دارایی های جامعه هستند، ابراز داشت: افزون بر منابع طبیعی بایستی به نیروی انسانی توانمند و ماهر توجه شود چراکه قدرت و نفوذ یک جامعه در سطح بین المللی به قدرت علمی جامعه وابسته است.

شایان ذکر است، در این مراسم  سخنان چند استاد برجسته ادبیات فارسی و کردی در مورد آثار و شخصیت علمی دکتر ابراهیمی و  پخش یک کلیپ در همین رابطه و ارائه موسیقی نیز توسط سعد الله نصیری از دیگر بخش های مراسم به شمار می رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز