خبرگزاری کار ایران

صفی الله صفایی خبر داد:

آغاز ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام‌نور همدان از ۲۳ مهرماه

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۵۹

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با اشاره به آغاز ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: شروع ثبت‌نام دوره‌های‌کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان از ۲۳ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در نشست خبری زمان و چگونگی ثبت نام دوره های جدید فراگیر دانشگاه پیام نور استان را تشریح کرد.

صفی الله صفایی٬ رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان با اشاره به آغاز ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: شروع ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان از ۲۳مهرماه سال جاری شروع شده‌‌است و تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

صفایی از داوطلبان خواست تا برای اطلاعات بیشتر از چگونگی  زمان‌بندی این دوره‌ها با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وب‌سایت دانشگاه پیام‌نور آگاهی کسب کنند.

وی افزود: از ویژگی‌های این دوره‌ها٬ امکان تعیین استان و شهر محل آزمون توسط خود داوطلب٬ امکان تحصیل دو رشته همزمان٬ امکان حضور نداشتن در کلاس‌ها٬ پرداخت وام تا سقف ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مدت چهار ترم و همچنین امکان پرداخت شهریه ها به صورت قسطی است.

صفی الله صفایی با اشاره به امکانات دانشگاه‌های پیام نور استان همدان بیان کرد: پیشرفت‌های خوبی در حوزه کیفی در دانشگاه‌های پیام نور استان داشته‌ایم به نحوی که سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانشجو ۵.۵ مترمربع و همچنین سرانه فضای سبز به ازای هر دانشجو ۱۸متر مربع مساحت را دارا است.

رئیس دانشگاه‌ پیام نور استان همدان همچنین در بیان مزیت‌های تحصیل در دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور از دانشگاه‌های فعال در زمینه آموزش است زیرا سیستم آموزشی آن بر اساس منابع علمی بوده و سوالات امتحانی نیز به صورت متمرکز از تهران ارسال می‌شود و همزمان در سراسر کشور امتحان برگزار می‌گردد. سطح علمی بالا و قبولی‌های فراوان دانشجویان این دانشگاه در مقاطع ارشد و دکترا نیز گویای جایگاه مهم این دانشگاه در آموزش کشور است.

صفایی یادآور شد: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ نیز حدود ۳۵ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور استان جذب بازار کار و کارخانه‌های استان شدند که این موضوع نشان دهنده توانایی رقابت این افراد با فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی در بازار کار است.

صفی الله صفایی در ادامه از راه‌اندازی  سالن‌های ورزشی دانشگاه‌های واحد بهار و اسدآباد خبرداد و افزود: یک سالن ورزشی نیز در دانشگاه پیام‌نور واحد کبودرآهنگ در دست اقدام داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان در زمینه افزایش سالیانه شهریه‌های دانشگاه گفت: سالانه بین ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش در میزان شهریه‌های دانشگاه با مجوز وزارت علوم صورت می‌گیرد و طبیعتا در برابر تورم٬ افزایش حقوق اساتید هیئت علمی و سایر مخارج دانشگاه٬ این افزایش ضروری است.

وی در خصوص رشته‌های مقطع دکترا دانشگاه پیام نور استان٬ بیان کرد: به علت شرایط ویژه برگزاری آزمون و کلاس‌های مقطع دکترا٬ رشته های این مقطع در دانشگاه‌های پیام‌نور استان همدان دایر نیست.

صفی الله صفایی در انتها با اشاره به احتمال بالای انتخاب منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان به سمت وزارت علوم تحقیقات و فناوری٬ گفت: دیر معرفی شدن وزیر علوم و تحقیقات به علت حساسیت زیاد این وزارت است و این سمت نیازمند شخصی است که بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و شکاف‌عمیق دانشگاه و بازار کار را نیز برطرف کند. به همین جهت این پست بسیار حساس است و دکتر غلامی که از گزینه‌های اصلی این سمت است با توجه به سابقه وی در دو دوره ریاست دانشگاه بوعلی سینا٬ می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

وی افزود: انتخاب منصور غلامی به این سمت تقریبا قطعی شده است و بدون شک این انتخاب افتخاری برای استان همدان خواهد بود و امید است که این اتفاق بسترهای لازم برای توسعه دانشگاه‌های استان را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز