خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال صورت گرفت؛

توزیع بیش از ۸۳۷ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۷۲۸

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان از توزیع ۸۳۷ میلیون و ۱۳۷ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی طی شش ماهه نخست سال خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان گفت: از مجموع ۸۳۷ میلیون و ۱۳۷ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی ۳۱ میلیون و ۲۸ هزار لیتر بنزین سوپر ، ۱۴ میلیون و ۶۱ هزار لیتر نفت سفید ، ۱۹۹ میلیون و ۸۷۲ هزار لیتر نفتگاز غیر نیروگاهی و ۲۵ هزار و۸۶۸ تن گاز مایع و مابقی مربوط به بنزین معمولی است . 
علی اصغر عباسی تصریح کرد: مصرف انواع فرآورده های نفتی در شش ماه تخست سال  نسبت به مدت مشابه سال پیش با افزایش ۹۶/۶ درصدی بنزین سوپر ، ۵۸/۱۰ درصدی بنزین معمولی همراه بوده است که تعطیلات تابستانی و ورود مسافران و گردشگران به استان سرسبز گیلان و افزایش تعداد خودروهای منطقه آزاد از جمله دلایل این افزایش است.
وی افزود: بیشترین تغییرات مصرف فرآورده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به کاهش ۶۲/۳۵ درصدی نفت سفید و کاهش ۲۹/۱۷ درصدی گاز مایع است که افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش گاز خانگی و عدم استفاده از وسایل گرمایشی در فصل تابستان از مهم‌ترین دلایل این کاهش است .
عباسی خاطرنشان کرد: باتمهیدات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در راستای ذخیره سازی سوخت دوم نیروگاههای رشت ، پره سر و لوشان برای نیمه دوم سال از ابتدای سال تاکنون ۲۲۴ میلیون و ۲۷۹ هزار لیتر نفتگاز ارسال گردید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۹/۱۳۳ درصد همراه بوده‌است . 
وی ادامه داد: از مجموع ۲۲۴ میلیون و ۲۷۹ هزار لیتر نفتگاز نیروگاهی توزیع شده در استان ، ۱۴۴ میلیون و ۹۸۹ هزار لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت ،  ۶۰ میلیون و ۸۸۴ هزار لیتر به نیروگاه پره سر و ۱۸ میلیون و ۴۰۶ هزار لیتر نفتگاز به نیروگاه لوشان ارسال گردید که به ترتیب افزایش بالغ بر ۱۳۳  و  ۷۹ درصدی این نیروگاهها را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد .  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز