خبرگزاری کار ایران

در ١٠ ماه امسال؛

مصرف فرآورده های نفتی منطقه تهران به مرز هفت میلیارد لیتر رسید

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۵۳

مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه تهران در ١٠ ماه امسال به هفت میلیارد لیتر نزدیک شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران گفت: امسال تا پایان دیماه، ۶ میلیارد و ٩٥۴ میلیون و ١٧۴ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید در منطقه تهران مصرف شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت، مرتضی عابدینی تصریح کرد: مصرف بنزین تهران در ٣٠۶ روز امسال، به چهارمیلیارد و ١٩۴ میلیون و ۴٢٢ هزار لیتر رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، سه درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، از این مقدار بنزین، سه میلیارد و ٧٣۶ میلیون و ٩۴٨ هزار لیتر آن سهم بنزین یورو(بدون سرب) و ۴٥٧ میلیون و ۴٧۴ هزار لیتر نیز سهم بنزین سوپر است.

عابدینی همچنین از مصرف دو میلیارد و ٥۴١ میلیون و ١٩١ هزار لیتر نفت گاز طی بازه زمانی یادشده در تهران خبر داد و افزود: مصرف این فرآورده در قیاس با ١٠ ماه سال پیش ١٣ درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه تهران با اشاره به کاهش ٥٢ درصدی نفت سفید اظهار کرد: مصرف نفت سفید تهران از ٥٣ میلیون و ٧٢۴ هزار لیتر در١٠ ماه سال پیش، از ابتدای امسال تا پایان دیماه به ٢٥ میلیون و ٩٥٧ هزار لیتر رسیده است.

عابدینی دلیل این کاهش را در مصرف فرآورده نفت سفید اجرای طرح " راستی آزمایی "(از مرداد تا مهر ماه امسال) اعلام و عنوان کرد: در این طرح افرادی که دارای پرونده برای دریافت نفت سفید بودند با بازبینی مدارک به صورت مجدد شناسایی شدند.

وی ادامه داد: به این ترتیب، سهمیه شمار زیادی از خانوارهایی که پس از گازکشی مناطق آنها دیگر نیازی به دریافت نفت سفید نداشتند از این سهمیه بندی حذف شد.

این مقام مسئول همچنین درباره مصرف نفت کوره تهران گفت: در ١٠ ماه امسال، ١٩٢ میلیون و ۶٠۴ هزار لیتر نفت کوره در این منطقه مصرف شده که این مقدار نیز از کاهش ۴٣ درصدی این فرآورده نفتی حکایت دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران دلیل کاهش مصرف نفت کوره را، استفاده صنایع از گاز طبیعی به جای نفت کوره به عنوان سوخت مورد نیاز و حذف این سوخت از کوره های آجرپزی دانست.

وی همچنین از مصرف ١٧٨ میلیون و ٣٥٧ هزار لیتر گاز مایع(ال پی جی) در بخش خانگی طی ٣٠۶ روز امسال خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز