خبرگزاری کار ایران

طی شش ماهه نخست سال‌جاری:

158 هکتار زمین در استان گیلان تحصیل اراضی شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۲۰۷

مدیر اداره املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: 158 هکتار زمین در استان طی شش ماهه نخست سالجاری تحصیل اراضی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رسول حسین پور مدیر اداره املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گزارش خلاصه ای از عملکرد این اداره در شش ماهه اول سال 96 از تحصیل اراضی ملی به میزان 158 هکتار در شش ماهه اول خبر داد و گفت : این زمین‌ها خارج از محدوده شهر و داخل حریم شهری هستند که طی توافق نامه ای با اداره کل منابع طبیعی استان گیلان، جهت عمران و بهسازی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی با اشاره به این نکته که کلیه اراضی متعلق به وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی که داخل در محدوده و حریم شهرها هستند ، می بایست در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد؛ اعلام کرد: در 6 ماهه اول سالجاری بالغ بر 135 هکتار از اراضی مشمول ماده 10 قانون زمین شهری در مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر شد و 38 قطعه در فاز 2 مسکن مهر رشت و 32 قطعه در پروژه مسکن مهر لنگرود منجر به تنظیم صورتمجلس تفکیکی و بعضی اسناد تک برگی شده و جهت تعهدات سازمانی منظور شد.

وی گفت: همچنین بالغ بر 130 هکتار زمین در 6 ماهه اول سال جاری به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در استان گیلان تحصیل سند شد.

وی در ادامه گفت : در شش ماهه اول سال جاری، طی اراء موات صادره در کمسیون ماده12، بیست و یک هزار و 470 متر مربع زمین در مالکیت دولت قرار گرفته است.(لازم به ذکر است، زمین‌های موات به زمین هایی اطلاق می گیرد که متاسفانه سال‌ها بلا استفاده به جا مانده است و سابقه عمران و آبادی ندارد.)

حسین پور در پایان خاطر نشان کرد: حدود دو هکتار زمین موات، با اعلام نظر کمسیون ماده 12 قانون زمین شهری شناسایی و تحصیل سند شده که مناسب با کاربری‌های موجود، تعیین تکلیف خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد، با هماهنگی یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی و نیروهای گشت برخورد موثری با متصرفین اراضی ملکی دولت در نقاط مختلف استان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز