خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت مطرح کرد:

رتبه چهارم شفت در تولید شیر خام در گیلان/ برندسازی محصولات کشاورزی راهی برای معرفی شهرستان شفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۳۹۶

فرماندار شفت گفت: سالانه 12هزار و پانصد تن شیرخام در روستاهای شفت تولید می شود و این شهرستان رتبه چهارم گیلان را در این بخش دارد.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در حاشیه برگزاری اولین جشنواره پنیر سیاهمزگی گفت: جشنواره ها فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های  شهرستان شفت در سطح استان و کشور است.

فرماندار شفت با بیان اینکه توانمندی های کشاورزی و گردشگری این شهرستان قابل تامل است، افزود : سالانه 12هزار و پانصد تن شیرخام در روستاهای شفت تولید می شود و این شهرستان رتبه چهارم گیلان را در این بخش دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنج شهرستان شفت بخش عظیمی از سبد غذایی گیلانی ها را تشکیل می‌دهد، افزود : پرورش ماهیان گرم آبی و تولید گوشت قرمز از دیگر ظرفیت های این شهرستان است.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه این شهرستان با وجود همه توانمندی ها در سال های گذشته به خوبی معرفی نشده است افزود : فراهم کردن زیرساخت های عمرانی سبب ترغیب بیشتر سرمایه گزاران برای فعالیت در این شهرستان خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های معرفی شهرستان شفت برند سازی محصولات کشاورزی مخصوص آن است افزود : جشنواره پنیر سیاهمزگی سومین جشنواره بومی محلی این شهرستان در سال جاری است که باید با برنامه ریزی های مدون در سال های آینده تداوم داشته باشد.

محسنی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت دکتر روحانی توجه به مشاغل خانگی است اظهار کرد : از سرمایه گزاران علاقه مند به تولید و بسته بندی پنیر سیاهمزگی حمایت خواهد شد.

گفتنی است  «پنیر سیاهمزگی» یک پنیر خوشمزه و چرب است که در ارتفاعات سیاهمزگی شهرستان شفت و روستاهای همجوار آن تولید می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز